3 tipp az önfegyelem fejlesztésére

2012. 02. 06. | Tippözön | 4 hozzászólás

ÖnfegyelemIsmered ezt a két statisztikai adat az önfegyelemmel kapcsolatban?

Tény (1):  egy pár évvel ezelőtt készített felmérés szerint az emberek 35%-a már nem tartja az újévi fogadalmait január végére. (FranklinCovey)

Tény (2): egy 17.000 brit felnőtt részvételével készült friss tanulmány szerint az önfegyelem a személyiségjegyek közül mindig a lista legalján volt, mint a leggyengébbek egyike. (Alex Linley)

 

Ugye látod az összefüggést?

 

Az önfegyelem hiánya a céljaink megvalósulásától tart minket vissza.

Sokat olvasgattam erről mostanában, és főleg, sok tippet próbálgattam magamon. De mielőtt a tippekre térnénk, nézzük meg, hogy a blogbejegyzés kezdő két rossz hír után milyen JÓ HÍREKKEL szolgálnak a kutatások!

2 jó hír az önfegyelemmel kapcsolatban

Ha te is úgy érzed, hogy nagyobb önfegyelemmel előrébb tartanál az angol nyelvtanulásban, mint ahogy Facebook profilunkon elmondták, akkor, íme, két olyan dolog, aminek bár látszólag nincs köze a nyelvtanuláshoz, mégis segít neked majd!

Az egyik az, hogy az életed bármely területén tanúsított önfegyelem JÓTÉKONY HATÁSSAL VAN az életed többi területére is! Például, ha előtte gondatlanul kezelted a pénzt, de ma már kontroll alatt tartod a pénzügyeidet, vagy ha eddig nem sportoltál semmit, de mára rendszeresen végzel valamilyen testmozgást, akkor ez segíthet neked önfegyelmet építeni akár az angol nyelvtanulás területén is.

És végül, talán a legjobb hír, mert ezért nem kell semmit dolgoznod: azt találták, hogy az önfegyelem korral növekszik! Tehát még van remény mindenki számára! :)

Nem mellesleg: világ életemben bődületes hülyeségnek tartottam, hogy 50-60-70-80 éves korunkban lemondunk a nyelvtanulásról, amikor számtalan példa, kutatás és tény bizonyítja ennek mind sikerét, mind jótékony hatásait. Hát, íme, még egy adalék: akkorra nagyobb önfegyelemmel bírsz majd! :)

De várj! El ne menj a következő három gyakorlatias tanács nélkül!

3 tipp az önfegyelem fejlesztésére

1. Egy testi-fizikai segítség

Az önfegyelem erős összefüggésben áll a vércukor szinteddel! Ha például szeretsz nassolni, és kedveled a vércukor szintedet hirtelen megnövelő (majd lenyomó) cukros üdítőket, csokikat, kekszeket, akkor eleve hátrányos helyzetből indulsz!

Ha viszont kiegyensúlyozott az étrended, és nincsenek nagyobb ingadozások a vércukor szintedben, akkor hátszeled van! Tehát, innentől a jelszó: stabil vércukor!

2. Ne játssz a tűzzel!

Kerüld a kísértést! Ha képes vagy leragadni a Facebook-on, zárd be a böngészőt, vagy ha pont böngészővel dolgozol, legalább ne hagyd nyitva a Facebook ablakát! Ha nem tudsz ellenállni valamilyen nassnak az esti filmnél, akkor száműzd az otthonodból teljesen őket!

Ha pedig egy fárasztó nap után hazaérve az első dolgod az, hogy bekapcsolod a tévét, és aztán rendszeresen le is ragadsz előtte, akkor még azelőtt végezz el valamit, mielőtt a kezedbe vennéd a távirányítót!

Ezekkel az apró személyes győzelmekkel, és most totálisan tapasztalatból beszélek, nagy csatákat leszel képes megvívni!

3. A kulcs az edzés

Tudtad, hogy az önfegyelem pontosan olyan, mint egy izom a testedben? Minél gyakrabban, minél okosabban edzed, annál erősebb lesz! És itt felhívnám a figyelmedet a „minél okosabban” részre!

Ugyanúgy, ahogy nem 50 kilóval kezdesz a fekve nyomó padon, a nyelvtanulásban sem azzal kell kezdened az önfegyelem építését, hogy a legnehezebb kurzuskönyvedben kitűzöd az egy nap – egy lecke célt!

Ha eddig naponta egyetlen angol szót sem tanultál meg, ne napi 7 angol kifejezéssel kezdd! Kezdd heti 7 (vagy mondjuk 5) kifejezéssel!

 

Érdekel a TOP 25 cikk gyűjteménye az oldalról, egyben? AZONNALI INGYENES LETÖLTÉS ITT>>

 

És egy utolsó önfegyelem gyakorlat

Arass apró győzelmeket önmagad felett!

Ha mondjuk a buszon, villamoson, ügyfélszolgálaton képes vagy legyőzni azt a vágyat, hogy pihentesd a feneked, és átadod a helyed egy idős embernek, vagy ha képes vagy ellenállni a teli mosogató erős „ej ráérünk arra még” hatásának, és legyőzve a lustaságod, elmosogatsz, akkor olyan apró győzelmeket arattál, amelyek akár az angol nyelvtanulásra is pozitív hatással vannak.

Úgyhogy harcra fel!

Tegyél MA valamit az önfegyelmed edzése érdekében!

 

Egyetértesz? Vitába szállnál? Várom a véleményed!

 

 

Hasznos volt? Tetszett? Nyomj egyet az Ajánlom és +1 gombokra, hogy tudjam!

Instant angol tanulókártyák

 

Tudtad, hogy okos, gyors haladást adó angol tanulókártya csomagokat is kaphatsz tőlem?

12 év tanuláskutatásának eredményeit kapod meg az angol tanulókártyáimmal – válaszd ki a neked épp megfelelőt a webshopban:

Okos angol tanulókártyák elfoglalt, rohanó felnőtteknek

 

 

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!

Hozzászólások

4 hozzászólás

A mezők kitöltése kötelező.
Az e-mail címed nem fog látszódni.

  • Molnár György 2012-02-7 11:45
    Kedves Gabriella! Minden szavad igaz, de: A nasizás=pótcselekvés, ön kényeztetés valamilyen más területen elszenvedett kudarc miatt. A kudarc élményt valamivel mégis csak ellensúlyozni kell, nem élhetünk aszkéta életet, boldogságra születtünk, nem örökös szenvedésre. Mit javasolsz nasizás helyett (az angol tanuláson kívül :-) ) ? A lustaság hátterében gyakran valódi fáradság húzódik meg. Erre mi a javaslatod? Harcra fel-írod! de milyen muníciót adsz ehhez? Hol van a motiváló ellen szolgáltatás ? Üdvözlettel: György Válasz
    • Gabi 2012-02-8 09:01
      Nagyon túlmész a blogbejegyzés témáján, György, de azért röviden válaszolok. A kudarcélményeket ellensúlyozd sikerélményekkel! Egyáltalán nem nehéz, csak a néhány okos technika kell hozzá. Van egy előadásom arról, hogyan szerezz sikerélményeket a nyelvtanulásban - ezt nem írhatom le itt pár bekezdésben, de nézz el ide: http://shop.angolnyelvtanitas.hu és nézd meg az aktuális akciókat, ott találod! És mivel a sikerélményeket nem olyan nehéz generálni, az, hogy a "pótcselekvéseket" elhagyva örökös szenvedés vár ránk, téves koncepció. És hogy mi a receptem a fáradságra? Erről is már több tanulmányt, blogbejegyzést írtam, a főbb receptek röviden: elegendő C vitamin (én 2-5e mg-ot szedek, de vigyázat ehhez sok víz kell!), elegendő alvás (minden nap kb ugyanabban időben feküdj le és kelj fel, mert a pihenéshez a rendszeresség is kell!), a szabadidődben AKTÍV pihenés a tévé bámulása helyett. Ha ezt a hármat betartod, még a memóriád állapota is javul majd! Válasz
  • Timi 2012-06-22 10:27
    Köszi ez nekem is jóljön!  Hogy lehet rendszeresen aludni ha nem tudsz??  és kb 3 nap után agyok olyna kimerült hog yidőben sikerül feküdni, na j van mikor én húzom..  a sportolástól elveszi az időt a net.. csak kicsit.. ááá sok vizet iszom! van amikor még enni sem kell ugy úszom nem érzem a fáradtságot bár  szédülé snéha az a  vércukor?? azthittem az idegesség.. ezt a napi pár szót angolul én is probáltam .. kisebb sikerrel.. mindih találtam kibúvót :-(  szép napokat! ÜDV! Timi Válasz
  • Timi 2012-06-22 10:28
    Sorry most láttam már  nem tudtam kijavítani elküldte ! akkor töröljük! Köszönöm. Válasz

Oldalunk sütiket (cookie) használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát! További információ

Az Uniós törvényeknek megfelelően felhívjuk figyelmedet arra, hogy weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek veszélytelen fájlok, melyekre a felhasználóbarátabb böngészés miatt van szükség. A sütiket letilthatod böngésződ beállításaiban. Az "Engedélyezem" gombra való kattintással elfogadod a sütik használatát.

Bezárás