A Közös Európai Referenciakeret (KER) az életben

2014. 01. 14. | Desszert | 72 hozzászólás

Közös Európai Referenciakeret KER nyelvi szintek

Érdekel, hogy működik a Közös Európai Referenciakeret (KER) a gyakorlatban?

Tudod, ezek azok a betűvel és számmal jelzett nyelvi szintek: A1-től C2-ig.

Hivatalosan: a Közös Európai Referenciakeret (KER) az Európa Tanács által kidolgozott útmutató arra, hogy egységesen meghatározzuk a nyelvtudás szintjét.

A KER szintek nyelvtől függetlenek, és egész Európában ismerik és alkalmazzák őket. Ezért is jó, ha tisztában vagy az A1, A2, B1, B2, C1, C2 szintek jelentésével!

A cikk végén pedig megmutatom, hogy néznek ki a KER szintek az életben, és egy kis önértékelési nyereményjátékra is hívlak majd…

Íme, a leírás: te vajon hol tartasz most?

 

A1 (alapszintű nyelvhasználó, minimumszint)

Képes vagyok egyszerű kapcsolatteremtésre, ha a másik személy hajlandó a mondanivalóját kissé lassabban vagy más kifejezésekkel is megismételni, illetve segíti a mondanivaló megformálását. Fel tudok tenni és meg tudok válaszolni olyan kérdéseket, amelyek a mindennapi szükségletek konkrét kifejezésére szolgálnak. Egyszerű kifejezésekkel és mondatokkal be tudom mutatni a lakóhelyem és az ismerőseim.

Tudok képeslapra rövid és egyszerű (például nyaralási) üdvözletet írni. Ki tudom tölteni egyszerű nyomtatványon a személyi adataimra vonatkozó részeket, például a szállodai bejelentőlapon a nevemet, az állampolgárságomat és a címemet.

 

A2 (alapszintű nyelvhasználó, belépőszint/alapszint)

Az egyszerű, rutinszerű helyzetekben viszonylag könnyen cserélek információt mindennapi tevékenységekről vagy témákról. Még akkor is képes vagyok nagyon rövid információcserére, ha egyébként nem értek meg eleget ahhoz, hogy a társalgásban folyamatosan részt vegyek. Egyszerű eszközökkel és mondatokkal tudok beszélni a családomról és más személyekről, életkörülményeimről, tanulmányaimról, jelenlegi vagy előző szakmai tevékenységeimről.

Tudok rövid, egyszerű jegyzetet, üzenetet, vagy magánjellegű, például köszönőlevelet írni.

 

B1 (önálló nyelvhasználó, küszöbszint) – magyar ALAPFOKÚ vizsga szintje

Elboldogulok a legtöbb olyan nyelvi helyzetben, amely utazás során adódik. Felkészülés nélkül részt tudok venni olyan társalgásban, amely általam ismert, vagy az érdeklődési körömnek megfelelő témákról szól, illetve mindennapi témákról (pl. család, szabadidő, tanulás, munka, utazás, aktuális események). Egyszerű kifejezésekkel tudok beszélni élményeimről, eseményekről, álmaimról és céljairól. Röviden is meg tudom magyarázni, indokolni a véleményem, vagy a terveim.

Egyszerű, folyamatos szövegeket tudok alkotni olyan témákban, amelyeket ismerek, vagy érdeklődési körömbe tartoznak. Élményeimről és benyomásaimról magánleveleket tudok írni.

 

B2 (önálló nyelvhasználó, középszint) – magyar KÖZÉPFOKÚ vizsga szintje

Az anyanyelvi beszélővel természetes, könnyed és közvetlen kapcsolatteremtésre vagyok képes. Aktívan részt tudok venni az ismert témákról folyó társalgásban, úgy, hogy közben érvelve fejtem ki a véleményem. Világosan és kellő részletességgel fejezem ki magam az érdeklődési körömbe tartozó témákban. Ki tudom fejteni a véleményem valamely aktuális témáról úgy, hogy részletezem a különböző eshetőségek előnyeit és hátrányait.

Világos és részletes szövegeket tudok alkotni az érdeklődési körömbe tartozó számos témáról. Tudok olyan dolgozatot vagy beszámolót írni, amely tájékoztat, érveket és ellenérveket sorakoztat fel valamiről. Levélben rá tudok világítani arra, hogy milyen jelentőséget tulajdonítok az eseményeknek, élményeknek.

 

C1 (mesterfokú nyelvhasználó, haladó) – magyar FELSŐFOKÚ vizsga szintje

Folyamatosan és gördülékenyen fejezem ki magam, ritkán keresem a szavakat és kifejezéseket. A nyelvet könnyedén és hatékonyan használom a különböző társadalmi és szakmai kapcsolatokban. Gondolataimat, véleményem pontosan ki tudom fejteni; hozzászólásaim a beszélőtársakéhoz tudom kapcsolni. Világosan és részletesen le tudok írni bonyolult dolgokat is úgy, hogy más kapcsolódó témaköröket is bevonok, egyes elemeket részletezek, és mondanivalómat megfelelően fejezem be.

Képes vagyok arra, hogy álláspontomat világos, jól szerkesztett szövegben fogalmazzam meg. Levélben, dolgozatban, beszámolóban úgy tudok összetett témákról írni, hogy a fontosnak tartott dolgokat kiemelem. Stílusomat az olvasóhoz tudom igazítani.

 

C2 (mesterfokú nyelvhasználó, mesterfok)

Könnyedén részt tudok venni bármilyen társalgásban, vitában; nagy biztonsággal alkalmazok sajátos kifejezéseket és különböző nyelvi fordulatokat. Gördülékenyen, szabatosan, az árnyalatok finom kifejezésére is ügyelve beszélek. Ha elakadok, úgy kezdem újra és fogalmazom át a mondandómat, hogy az szinte fel sem tűnik másoknak. Világosan és folyamatosan, stílusom a helyzethez igazítva írok le vagy fejtek ki bármit, előadásom logikusan szerkesztem meg; segítem a hallgatót abban, hogy a lényeges pontokat kiragadja és megjegyezze.

Tudok világos, gördülékeny, a körülményekhez stílusában illeszkedő szöveget írni. Meg tudok fogalmazni olyan bonyolult levelet, beszámolót és cikket, amelynek jó tagolása segíti az olvasót abban, hogy a lényeges pontokat kiragadja és megjegyezze. Össze tudok foglalni szakmai és irodalmi műveket, tudok róluk kritikai elemzést írni.

 

És most hadd tegyem hozzá még pár tapasztalatomat is: nézzük, hogyan működik a Közös Európai Referenciakeret a gyakorlatban!

 

Hogyan néz ki mindez az életben?

Ne legyél túl szigorú magadhoz! Az anyanyelvi beszélők többsége iszonyúan megizzadna egy C1 szintű vizsgán! Úgy 50-50%, hogy átmenne. Viszont szinte 100%, hogy elbukna a C2-es szinten! A C2-es szint csak legenda. A kitűnő angol nyelvtudással rendelkező angol nyelvtanárok többsége C1-es szinten van, csak az igazán ambiciózus, tudós-fajta angoltanárok jutnak el a C2-re. Főként azért, mert sem a munkájukhoz, sem az életben nincs szükség erre a szintre. Persze azért jó, hogy van, mert szép kihívás elérni! :) Csakis azoknak ajánlom ezt, mint célt, akik fülig bele vannak esve az angolba!

Hiába él valaki huzamosabb ideig külföldön, könnyen elképzelhető, hogy egy A2-es szinten simán elboldogul (főleg betanított/fizikai munkában, és az egyszerű mindennapi életben), de maximálisan egy B2-es szintű nyelvtudással jön haza. Ezért van az, hogy valaki egy-két év után hazajön, és elhasal a középfokú angol nyelvvizsgán. A C1-es szintet már csakis célirányos és szorgalmas nyelvtanulással érheted el külföldön; pusztán azzal, hogy külföldön élsz, és külföldiekkel beszélsz, igen nehéz. C2-est pedig így elérni lehetetlen – az okot ld. fentebb.

Ha külföldre készülsz, a leghelyesebb egy minimálisan B1 szinttel elindulni (bár én B2-est ajánlanék szívem szerint) – még akkor is, ha egyébként A2 elég lenne a kommunikációhoz. Az ok: az elején várhatóan semmit nem értesz majd, és erre az előnyre szükséged lehet az első időkben, hogy a kis lelked kényelmesebben érezze magát. Egyébként súlyos csapásokat kaphatsz az egódra…

 

Na, mi a TE szinted?

Szintezd be a 4 alapképességet: (1) olvasás utáni szövegértés, (2) hallás utáni szövegértés, (3) íráskészség, (4) beszédkészség. Ha leírod ide január 21-ig, kommentként, akkor nyerhetsz egy szabadon választott Instant angol tanulókártya csomagot!

 

 

Kérlek, ajánld a barátaidnak ezt a cikket, és terjeszd!

És ha szerinted a Google-nak is illene lenne tudnia erről, nyomj egyet a +1 gombra is!

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!

Hozzászólások

72 hozzászólás

A mezők kitöltése kötelező.
Az e-mail címed nem fog látszódni.

  • Juhász Piroska 2014-01-14 11:48
    1. A legjobban az olvasás utáni szövegértés megy. Ez talán mindig is így volt.  2. Íráskészség, mert arra van idő átgondolni. Nem kell egyből rögtön vágni a dolgokat, vissza lehet törölni, ha valamit elrontottam.  3. Hallás utáni szövegértés.  4. Beszédkészség. Nemcsak arról van szó, hogy nem merek megszólalni, bár ez is igaz, hanem hogy elakadok valahol és elkezdek gondolkodni, mi is lehet az a szó angolul, amit akarok mondani. Na ekkor peszer nem jut eszembe, kitalálom, hogy akkor másik szóval helyettesítem és persze az sem jut eszembe és mire nagy nehezem megalkotom a mondatot.... na hát azt nem bírja kivárni senki sem.  Válasz
    • Gabi 2014-01-14 13:45

      És a szintjeid? Hol tartasz épp? :)

      Válasz
      • Juhász Piroska 2014-01-21 13:57
        1) olvasás utáni szövegértés B2 (2) hallás utáni szövegértés A2 (3) íráskészség B2 (4) beszédkészség B1 Válasz
  • Cintia 2014-01-14 12:21
    1. Olvasás utáni szövegértés. 2. Hallás utáni szövegértés. 3.Íráskészség 4. Beszédkészség Válasz
    • Gabi 2014-01-14 13:44

      Szintezd magad be a fenti leírások szerint! A1? B2? Milyen szinten vannak az egyes készségeid?

      Válasz
  • Cs. T. 2014-01-14 12:26
    1: Íráskészség, erre van a legtöbb idő átgondolni, megfogalmazni.  2: Olvasás utáni szövegértés, bár ez függő dolog mert ha a szöveg szókészlete, szókincse meghaladja az én szintemet, akkor sok idő a megértés, szótárazás.  3: Hallás utáni szövegértés, ha nem darálva hallom 4: Beszédkészség. Ez témától függ szerintem mindenkinél. Ha ismered a téma szókincsét, akkor semmi akadálya, hogy lehessen beszélgetni.  Válasz
    • Gabi 2014-01-14 13:44

      Szintezd magad be a fenti leírások szerint! A1? B2? Milyen szinten vannak az egyes készségeid?

      Válasz
  • Cs. T. 2014-01-14 12:31
    KER szintezve kiegészítve az előbbi hozzászólást: 1: B1 Íráskészség 2: B1 Olvasás utáni szövegértés 3: A2 hallás utáni 4: A2 beszédkészség A megjelölt szinteken kb közel 100%-os nyelvhasználat. Remélem lesz több is. :) Válasz
    • Gabi 2014-01-14 13:46

      Ja, bocsi. Most látom, meg is van. :) Köszi!

      Válasz
  • Ingrid 2014-01-14 12:40
    1 ( B1-B2) 2 ( A2-B1) 3 ( A2-B1) 4 ( B1-B2) Válasz
  • Krisztike 2014-01-14 13:16
    1 olvasás B1-B2 2 szövegértés A2 3 írás A1 4 beszéd A2 Válasz
  • Katona Gabriella 2014-01-14 15:53
    1. A2 2. A1 3. A1 4. A2     Válasz
  • B. I. 2014-01-14 15:57
    1. B1-B2 2. A1-A2 3. B1 4. A1-A2 Válasz
  • dr. Vadkerti Anita 2014-01-14 17:37
    1. A2 2. A2 3. A2 4. A2 Válasz
  • Fekete Beáta 2014-01-14 19:45
    1. olvasás utáni szövegértés B1 2. íráskészség B1 3. hallás utáni szövegértés A2 4. beszédkészség A2 Válasz
  • Zsolt// 2014-01-14 20:10
    Jelenleg B2-es nyelvvizsgával rendelkezem, a jelenlegi célom pedig a C1-es szint elérése. Legkevésbé a hallgatott szövegértés megy. Szóban az a problémám, hogy gondolatban nagyon jól meg tudom fogalmazni mindazt, amit mondani akarok, de mire kimondom valamiért nem úgy hangzik, mint ahogy én elgondoltam. Az írás egész jól megy, bonyolult nyelvtani szerkezeteket, többszörösen összetett mondatokat tudok alkalmazni. A szövegértés inkább jobb, mint rosszabb. Általában a hibáim a szókincs hiányából eredeznek, jelenleg a magam által gyártott szókártyákkal próbálok ezen segíteni. Válasz
  • Andi 2014-01-14 21:30
    1. olvasás utáni szövegértés: B2 2. hallás utáni szövegértés: B1 3. íráskészség: B1 4. beszédkészség: B1 Válasz
  • Bordás Kincső 2014-01-14 22:06
    Írás készség: B1-B2 Olvasás utáni szöveg értés: B1 Hallott szöveg értés: A2 Beszéd készség: A2 Válasz
  • Tóth Brigitta 2014-01-15 01:07
    Írás készség: B1 Olvasás utáni szöveg értés: B2 Hallott szöveg értés: B2 Beszéd készség: B1-B2 Válasz
  • Ági 2014-01-15 09:53
    Nekem 2001-ben sikerült Londonban a C2 vizsgám. Azt nem mondom, hogy most, a feladatok gyakorlása nélkül ugyanúgy meg tudnám csinálni az írásbelit, de tapasztalatból mondom, ha egy bármilyen vizsgára nagyon-nagyon sok odavágó feladatot oldunk meg, gyakorlunk amennyit csak lehet, akkor sikeresek leszünk. Még akkor is, ha utólag nem érezzük azon a szinten magunkat. (Példa erre az én német B2 vizsgám, sikerült ugyan, de nem érzem, hogy azon a szinten lennék. Előtte viszont nagyon intenzíven gyakoroltam a vizsgára). Visszatérve az angol C2-re, utólag megbántam én is, hogy nem a C1-re mentem, az gyakorlatiasabb valóban, én is azt javasolnám mindenkinek. Akkoriban egyébként a hallott szöveg értésében voltam a leggyengébb, de a többi terület volt olyan jó, hogy "felhúzta" ezt is, hiszen átlagot néznek. Sok sikert és kitartást mindenkinek a céljai eléréséhez! Válasz
    • Zsolt// 2014-01-15 19:07
      Megkérdezhetem, hogy hogyan készültél a C2-re? Esetleg valamilyen könyvvel, vagy kurzuson vettél részt vagy esetleg más technikával? Válasz
      • Ági 2014-01-15 19:59
        Amint elvégeztem a főiskolán az angol nyelvtanári szakot, au-pair-nek mentem ki Londonba. Ott nyelvtanfolyamra jártam talán egy évig. Nem tudom már megmondani, melyik tankönyvből tanultunk, de külön vettem még olyan könyveket amik erre a vizsgára készítettek fel (Proficiency Testbuilder vagy valami ilyesmi volt). Plusz amit a tanárok adtak anyagokat. Tévét nem nagyon néztem, inkább az angolokkal való párbeszédeket preferáltam.  A lényeg szerintem, hogy minél több vizsgafeladatot oldjunk meg. Persze az is lehet, hogy csak szerencsém volt a vizsgáztatóval és kifogtam egy különösen rendeset :) Válasz
        • Zsolt// 2014-01-16 20:43
          Köszönöm szépen a választ. :) Válasz
  • Burkus Bettina 2014-01-21 11:52
    (1) A2 (2) A2 (3) A2 (4) A1 Válasz
  • krisztina 2014-01-21 11:53
    2 1 3 4 Válasz
  • Dalma1227 2014-01-21 11:54
    1. olvasás utáni szövegértés: B2 2. hallás utáni szövegértés: B1 3. íráskészség: B1 4. beszédkészség: B2 :) Válasz
  • Kaxy 2014-01-21 11:55
    C1 C1 B2 B2 Válasz
  • Attila 2014-01-21 11:55
    1: C1 Íráskészség 2: C2 Olvasás utáni szövegértés 3: C1 hallás utáni 4: B1 beszédkészség Válasz
  • Szilvia 2014-01-21 11:55
    Írás készség: B2 Olvasás utáni szöveg értés: C1 Hallott szöveg értés: C1 Beszéd készség: C1 Válasz
  • Juli 2014-01-21 11:57
    Én kb ide tenném magam az alábbi témákban. :) Dolgozunk rajta! (1) olvasás utáni szövegértés: B1 (2) hallás utáni szövegértés: A2 (3) íráskészség: B1 (4) beszédkészség: A2 Válasz
  • Marcsi 2014-01-21 11:59
    1- B2 , 2- A2, 3- B1, 4- B1 Ezek csak tippelések lehet hogy épp jobbak vagy rosszabb ak :) Majd kiderül külföldön mit is tudok!!! Válasz
  • Zita 2014-01-21 12:01
    Sziasztok! :) 1. B1 2. B1 3. B1 4. A2 Válasz
  • Császár Csilla 2014-01-21 12:25
    Sajnos én a hallás utáni szövegértésemre nem mondanék  A1-es szintenél többet, a beszéd, olvasás utáni szövegértés, írás kis jóindulattal A2. Válasz
  • ildici 2014-01-21 12:40
    Sziasztok, 1. B2 2. B1 3. B1 4. B2 Remélem lesz ez még jobb is!:) Válasz
  • Anita 2014-01-21 12:48
    B1 A2 B1 B1 Válasz
  • Végh Éva 2014-01-21 12:50
    1. olvasás utáni szövegértés: B2 2. hallás utáni szövegértés: B1 3. íráskészség: B2 4. beszédkészség: A2 Válasz
  • Bárdosi Zsuzsanna 2014-01-21 13:07
    1 olvasás utáni szövegértés: B2 2 hallás utáni szövegértés: B2 3 íráskészség: B2 4 beszédkészség: B2 Válasz
  • Soltész Anita 2014-01-21 13:21
    1. olvasás utáni szövegértés: B1 2. hallás utáni szövegértés: A2 3. íráskészség: B1 4. beszédkészség: A2 Válasz
  • Bogi 2014-01-21 13:28
    (1) B2 (2) B1 (3) A2 (4) A2 Válasz
  • Zoé 2014-01-21 13:42
    1: B1 (olvasás) 2: A2 (hallás) 3: B1 (íráskészség) 4: A1 (beszédkészség) Válasz
  • Bánfi Bianka 2014-01-21 13:56
    1. olvasás utáni szövegértés: B1 2. hallás utáni szövegértés: B1 3. íráskészség: B2 4. beszédkészség: B2 Válasz
  • Bergmann András 2014-01-21 14:07
    Olvasáskészség: erős C1 Íráskészség: erős C1 Hallásértés: B2-C1 között, közelebb egy kicsit a C1-hez Beszédkészség: gyenge C1 Válasz
  • Csepreginé Berkes Rozália 2014-01-21 14:16
    1 olvasás B2 2 szövegértés B2 3 írás B1 4 beszéd B1 Válasz
  • Csepregi László 2014-01-21 14:18
    1 olvasás B1 2 szövegértés B1 3 írás B1 4 beszéd A2 Válasz
  • Kiss József 2014-01-21 14:31
    Sziasztok! Középfokú komplex nyelvvizsgával (B2) rendelkezem, ennek ellenére úgy érzem: 1. olvasás utáni szövegértés: B2 2. hallás utáni szövegértés: A2 3. íráskészség: B1 4. beszédkészség: B1 Válasz
  • Krajcsi Orsolya 2014-01-21 15:21
    1. Olvasás utáni szövegértés. 2. Hallás utáni szövegértés. 3.Íráskészség 4. Beszédkészség Válasz
  • Zsuzska 2014-01-21 15:44
    (1) B1 (2) A2 (3) A2 (4) A1 Válasz
  • Horváthné Neszrin 2014-01-21 15:44
    1: B1 2: B1 3: B1 4: A2 Válasz
  • Laci 2014-01-21 16:37
    1. reading: B1 2. listening: A1 3. writing: A2 4. speaking: A1 Of course it's depends on my physical and psychological states and attitudes. Válasz
  • Ágnes 2014-01-21 16:42
    1./A2 2./A1 3./A1 4./A1 Vagy még ennyi sem, EGYELŐRE!!! :-) Válasz
  • Kovács Eszter 2014-01-21 17:24
    1. B1- B2 2. B1 3. B1-B2 4. B1   Válasz
  • KV 2014-01-21 17:26
    1. B1-B2 2. A2 3. B1 4. B1     Válasz
  • Adél 2014-01-21 17:48
    1. B2 2. B1 3. B1 - B2 4. B1 Válasz
  • Adrienn 2014-01-21 17:51
    ~~1. olvasás utáni szövegértés: B2 2. hallás utáni szövegértés: A2 3. íráskészség: B2 4. beszédkészség: A2 Válasz
  • Lengyel Katalin 2014-01-21 18:10
    1. B2 2. B1 3. B1 4. B1 Válasz
  • Nóra 2014-01-21 18:13
    1. olvasás utáni szövegértés: C1   2. íráskészség: C1 3. beszédkészség: C1 4. hallásértés: B2 ( a legnagyobb mumus, miatta nem sikerült a komplex felsőfokú nyelvvizsgám és már nem is próbálkozom :( ) Válasz
  • Éva 2014-01-21 18:24
    1: A2  2:A1 3:A1 4:A1 Válasz
  • Balogh Edina 2014-01-21 18:43
    Olvasás utáni szövegértés: B2 Hallás utáni szövegértés: B1 Íráskészség: B1 Beszédkészség: B1 Válasz
  • Gina 2014-01-21 19:08
    olvasás utáni szövegértés: B2 hallás utáni szövegértés: A1 (vagy 0,5) íráskészség: A2 beszédkészség: A1-2   Válasz
  • Judit 2014-01-21 20:02
    1) olvasás utáni szövegértés A2 2) hallás utáni szövegértés A2 3) íráskészség B1 4) beszédkészség A1 Válasz
  • Sándor 2014-01-21 20:42
    1. A2 2. A2 3. A1 4. A2 Válasz
  • Sándor 2014-01-21 20:43
    Többet kellene foglakoznom a tanulással. Válasz
  • Rupp Ildi 2014-01-21 21:08
    1. B1 2. B1 3. A2 4. A2 Válasz
  • Ligeti Eirka 2014-01-21 21:15
    1)  B2 2) A1 3) B1 4) A1   Válasz
  • Martina 2014-01-21 23:48
    (1) olvasás utáni szövegértés B1  (2) hallás utáni szövegértés A2 (3) íráskészség B1  (4) beszédkészség B1 Válasz
  • Eszter 2014-01-22 14:39
    Írás készség: B2 Olvasás utáni szöveg értés: B2 Hallott szöveg értés: B1 Beszéd készség: B1 Válasz
  • Timea Pappné Deák 2014-01-22 15:32
    olvasás utáni szövegértés B1 hallás utáni B1 írás készség A2 beszéd készság A2 Válasz
  • Detti 2014-01-24 11:27

    Sziasztok!

    Sorsoltunk! A nyertes Végh Éva! Gratulálunk,a nyereményed egy szabadon választott Instant Angol Tanulókártya csomag.

    Innen választhatsz:http://shop.angolnyelvtanitas.hu/angol_tanulokartyak

    Kérlek, hogy írd meg a választásod és a címed az info@angolnyelvtanitas.hu címre és már küldjük is!

    Köszönjük mindenkinek, aki leírrta, hogy milyen szinten áll!

    Válasz
    • Végh Éva 2014-01-25 11:58
      Kedves Szalai Gabriella! Nagyon szépen köszönöm. Tényleg annyira boldog voltam, amikor megláttam, hogy én nyertem, nagyon hasznos lesz számomra :) és hatalmas motivációt is adott, hogy folytassam az angoltanulást. KÖSZÖNÖM :) Üdvözlettel Évi Válasz
      • Gabi 2014-03-4 10:59

        Na, ezért megéri nyereményjátékot csinálni... :) Köszi, hogy visszajeleztél, Éva! :)

        Válasz
  • Timea Pappné Deák 2014-01-24 23:02
    Gratulálok! :) Válasz
  • Végh Henrietta 2014-04-24 13:14
    (1) olvasás utáni szövegértés B1  (2) hallás utáni szövegértés A2 (3) íráskészség B1  (4) beszédkészség B1 Válasz
  • Zsófi 2015-04-26 15:49
    (1) olvasás utáni szövegértés: Szerintem olyan B1 es B2 hataran lehet, egesz jol ki tudodm venni a lenyeget olvasott szovegbol. Hatarozott B2-t azert meg nem mondanek ra, igy iteltem meg magamnak a hatarvonalat. ;) (2) hallás utáni szövegértés: Hat ez sokban fugg a hallott szoveg tempojatol es minosegetol. Hanganyagokat jol megertek (folleg h ott megvan a tobbszori visszahallgatas lehetosege). Elo, beszelt (pl talalkozok egy angol anyanyelvuvel es mondjuk kerdez valamit) szoveg mar nehezebb. Bar, szerintem itt inkabb az ilyenkor jelentkezo para az, ami visszadob minimum egy szinttel lejjebbre. Szoval ha kivonom a panikot, akkor szerintem itt is helyt allo a B1-B2 hatar. :) (3) íráskészség: Ez megy a legjobban. Van idom atgondolni, atfogalmazni akar tobbszor is mielott a vegleges valtozatot papirra vetnem. ;) (Halkan megjegyzes: sajnos itt mig a puskazas is elo szokott jonni. Fordito programok, stb. De mar kuzdok ellene :D) Igy, ide megelolegezek magamnak egy B2-t. :) (4) beszédkészség: A mumus! Ezt nem is tudom, hogy soroljam-e egyaltalan barhova!? Ennel is kozrejatszik sajnos a rontastol valo felelem, idegesseg. Ezt viszont nehezebben tudom legyozni magamban. :( Hianyzik hozza a napi, aktiv gyakorlas. Addig is legyen egy gyenge B1. (Ami remelem hanarosan B2 lesz! ;)) Válasz
  • Kriszti 2015-04-26 21:05
    "A C2-es szint csak legenda. A kitűnő angol nyelvtudással rendelkező angol nyelvtanárok többsége C1-es szinten van, csak az igazán ambiciózus, tudós-fajta angoltanárok jutnak el a C2-re." Sajnos nem értek egyet. Nekem az a tapasztalatom, hogy manapság már szinte bárki eljut C1-re, attól még nem használja elég magabiztosan az angolt. Szerintem egy tanárnak, aki nem töltött huzamosabb időt külföldön, C2 kellene. Válasz
    • Gabi 2015-04-27 10:14

      Értem, hogy miért gondolod így, Kriszti!

      Egy tény, amiről tudnod kell: gyakori (és szerintem elég romboló) tévhit, hogy a magabiztosság a nyelvi szintből származik. A kényelemből jön, amit érzel a nyelvhasználat közben, tök mindegy, milyen szinten vagy. Ezért van az, hogy van, aki magabiztosan használja a nyelvet A2-es szinten, és van, aki C1-es szinten is bizonytalan. Ezt már biztos tapasztaltad...

      A másik fontos tény, amit te nem ismerhetsz: az angol nyelvtanárok egy elenyésző része képes csak C1-es szint felett tanítani - és ez megint megbízható forrásból származó info. Az a tény, hogy te C2-es szinten van, nem jelenti azt, hogy a többség is ezen a szinten van. Tudom, hogy úgy tűnik, hogy amit mi elértünk, minimum más is tudja, de nem ez a helyzet.

      Válasz

Oldalunk sütiket (cookie) használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát! További információ

Az Uniós törvényeknek megfelelően felhívjuk figyelmedet arra, hogy weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek veszélytelen fájlok, melyekre a felhasználóbarátabb böngészés miatt van szükség. A sütiket letilthatod böngésződ beállításaiban. Az "Engedélyezem" gombra való kattintással elfogadod a sütik használatát.

Bezárás