Kik érik el a céljaikat 92%-kal nagyobb valószínűséggel?

2011. 01. 06. | Desszert | 24 hozzászólás

Így eléred a célodIsmered a Positive Psychology News Daily blogját?

Az utolsó cikkük egy olyan technikát mutat be, amelynek segítségével 92%-kal nagyobb valószínűséggel érték el a céljaikat a kísérletben részt vevők.

Ráadásul ez a technika szépen alkalmazható do-it-yourself módon is, otthon. Úgyhogy gondoltam, megosztom veled.

Kalifornia egyik legnevesebb egyetemén, a UCLA-n pozitív pszichológia kurzust hallgatók egy különleges feladatot végeztek el professzoruk, Emily vanSonnenberg tanácsára.

A feladat apropója: boldognak lenni munkás dolog. Tenned kell érte. És hogy mi a feladat lényege?

Egyszerű: napi kétszer ki kell lépni a rutinból pár percre – egy egyszerű gyakorlat erejéig.

Pár perces reggeli és esti írásbeli feladat

A reggeli feladat a következő: felkelés után rögtön, még mielőtt a fürdőszoba vagy a kávéfőző felé vennéd az irányt, csendesítsd le az elmédet pár percre. Engedd el a gondjaidat, félelmeidet, az aggodalmakat. Ne gondolkozz! Pihentesd az elméd. Miután ez sikerült, kérdezd meg magadtól: „Mit akarok ma elérni?”

Tűzz ki egy célt magadnak, és írd le aznapra egy kis füzetbe, amit az ágyad mellett tartasz: „Ma azt akarom elérni, hogy….”. A kísérletben a hallgatók céljai nagyon vegyesek voltak: volt, aki valakit jókedvre akart deríteni, de volt, aki önmaga elfogadását akarta gyakorolni aznap.

Minden este aztán nyisd ki ezt a kis füzetet, és nézd meg, mit írtál le reggel! Aztán tegyél egy kis pluszjelet mellé, ha elérted a célt, vagy ha aznap lépéseket tettél, hogy elérd, és ezekkel közelebb jutottál a célodhoz. Mínuszjelet tegyél mellé, ha nem jutottál aznap közelebb ahhoz a konkrét célhoz. Ez a te saját visszajelzésed önmagad felé az aznapi céloddal, és a haladásoddal kapcsolatban.

És hogy mi lett az egyetemi kísérlet eredménye?

 

Érdekel a TOP 25 cikk gyűjteménye az oldalról, egyben? AZONNALI INGYENES LETÖLTÉS ITT>>

 

A tanulság, ami engem is meglepett

Azok a hallgatók, akik konkrét, bonyolult, de elérhető célokat tűztek ki aznapra, amelyeket ők is fontosnak tartottak, és akik este szorgalmasan ellenőrizték is magukat, 92 (!) százalékkal gyakrabban teljesítették a céljaikat, mint azok, akik kevésbé konkrét, egyszerű vagy külső motivációból eredő célokat tűztek ki, és akik este nem néztek vissza az aznapi céljuk teljesülésére.

A tanulság tehát: legyen az aznapi célod kellően konkrét, ne ragadj le az egyszerűen teljesíthető és kevésbé macerásnak tűnő dolgoknál, de azért maradj reális!

És főleg: ne a legsürgősebben elvégzendő feladatodat írd le, mert az már határidős nyomás, vagyis külső tényező. Nem fog olyan jól működni. Írj olyat, amit valóban szeretnél, és amit kedvvel végeznél. És olyat, amit fontosnak tartasz!

Legjobb, ha van, akinek minden héten meg tudod mutatni ezt a kis naplódat. Mondjuk csinálhatod a pároddal vagy egy barátoddal együtt, és a hét végén skype-on vagy telefonon pár percben átbeszélitek a tanulságokat. (Ha nincs akivel elvégezd a feladatot, keress itt egy társat hozzá! Írd meg az e-mail címed, vagy írj valakinek, aki megadja az övét!)

 

Mondd, te használtad valaha ezt a napi technikát? Mit gondolsz, hogyan tudnád ezt az angol nyelvtanulásodra alkalmazni? Oszd meg, hátha más tanulhat belőle, vagy kedvet kaphat tőle!

 

 

Tetszett? Hasznos volt? Nyomj egyet az Ajánlom és +1 gombokra, hogy tudjam!

Instant angol tanulókártyák

 

Tudtad, hogy okos, gyors haladást adó angol tanulókártya csomagokat is kaphatsz tőlem?

12 év tanuláskutatásának eredményeit kapod meg az angol tanulókártyáimmal – válaszd ki a neked épp megfelelőt a webshopban:

Okos angol tanulókártyák elfoglalt, rohanó felnőtteknek

 

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!

Hozzászólások

24 hozzászólás

A mezők kitöltése kötelező.
Az e-mail címed nem fog látszódni.

  • Gabi 2011-01-6 00:00
    Lapzárta után
    --------------------

    Ha a meditációt túlzott hókuszpókusznak tartod, hadd ajánljak egy hihetetlenül egyszerû módszert. Ez a módszer ráadásul bizonyítottan (http://positivepsychologynews.com/news/wayne-jencke/2011010615863) stresszt csökkent, plusz hatásosabban mint például egy meditációs CD-vel való meditáció. Ez az adat pont most jött e-mailben, ahogy elindult a hírlevél kiküldése. :)

    Tehát, tedd ezt: koncentrálj a légzésedre! Ennyi. Légy tudatásban minden kilégzésnek, belégzésnek, figyelj belülre! Próbáld ki csak 1 percig, meg fogod tapasztalni a pozitív hatásait!

    És persze, várom a visszajelzéseket! Válasz
  • Vivien 2011-01-6 00:00
    Én már évek óta ezt csinálom..amit teljesítek kipipálom---:))) Válasz
  • Gabi 2011-01-6 00:00
    Teendõ vagy cél? Mert a kettõ más. A csekklisták (= teendõk listája) amúgy az idõmenedzsment és a motiváció kitûnõ támogatói. Ez itt inkább célkitûzésrõl szól. Bár: hozzá kell tennem, a három terület annyira összefonódik, hogy nehéz szétválasztani. Csekklistákat pl. nekem kifejezetten muszáj alkalmaznom. Nélkülük elvesztem. :) Válasz
  • Eszter 2011-01-6 00:00
    Használok én is ilyen olyan listákat, teendõket, célokat, több-kevesebb sikerrel. De most, hogy mondod, feliratkoztam én is arra a hírlevélre, hátha tetszeni fog. Válasz
  • Erdélyi Mária 2011-01-6 00:00
    Nekem most egy olyan célom van, amit muszáj elérnem! :D
    Nagyon akarom, és remélem ez nem lesz probléma! Pozitív gondolkodás! Szurkoljatok ti is! :) Válasz
  • Szabó Csilla 2011-01-7 00:00
    Ez a dolog elõfizetéses? Válasz
  • Ági 2011-01-7 00:00
    Még soha nem használtam ilyen napi technikát,de ki fogom próbálni.Csodálatos lenne,ha tudnám alkalmazni az angol nyelvtanulásra is.:) Azt már tudom,hogy a pozitív gondolkodás csodákra képes.Nekem a ”meditáció”nem igazán megy,nem ürül ki az agyam,sõt talán még jobban dolgozik.Mit tegyek,hogy elcsendesedjen?
    Mária eléred a célod ez természetes,szurkolok.
    Szép napot mindenkinek. :))))) Válasz
  • Judit 2011-01-7 00:00
    Én sem használtam még ilyen technikát,de azt hiszem nekem is, mint Áginak, az a problémám, hogy nem tudok kikapcsolni. Ha tudtok rá megoldást szívesen veszem. Válasz
  • Miki 2011-01-7 00:00
    Én ezzel a technikával tanulom az angolt 3 hónapja. Válasz
  • Halasi Rita 2011-01-7 00:00
    Én még pályázatírásnál tanultam a sürgõs-fontos-más is meg tudja csinálni helyettem felosztást. Sokat segített a ”magánéletben” is.
    Szerintem sokan megcsinálnak olyan dolgokat, amiket másoknak kellene megcsinálnia. Vagy rosszul érzik magukat mások gondja-baja meg helyzete miatt. Aztán ezzel tele van a fejük és nem tudnak magukra koncentrálni.
    Ezért a lazításnál sokat számít az, hogy ha nem megy, akkor kis testmozgással, zenehallgatással rá lehet segíteni. Mikor már nem érzed a lábad, tényleg csak egy dolog foglalkoztat: a lábad :D Válasz
  • Heni 2011-01-7 00:00
    Hogy egy dologra ráhangolódjak, minden esete leírom, hogy célom egyre jobban érteni és használni az angolt. :) Természetesen mindennap foglalkozom vele, esténként munka után, hol szókártyákkal, hol nyelvtani feladatokkal.
    Még egy: a hogy a májusi nyelvvizsgát egy percre se felejtsem el :), ahol a legtöbbet tartózkodom, iroda és otthon, több helyre is ki van téve. Sikeres angol nyelvvizsga- május. Válasz
  • Ági 2011-01-7 00:00
    Miki,elárulnád hogy használod pontosan és hogy haladsz? Válasz
  • Doresz 2011-01-7 00:00
    Sziasztok!
    Olvastam, hogy többen a ”kikapcsolással” küzdenek. Nekem ebben az agykontroll segített, neeem, nem reklám, tényleg. De ha mégis azt gondoljátok, akkor lehet kapni relax CDket, akár csak zene, akár ”vezetett” relaxációhoz. Rengeteget segít, próbáljátok ki :)
    A fenti módszert még nem próbáltamm, de elkezdem holnaptól. Pl. angolnál lehet apránként, hogy ma átveszem ezt és ezt a nyelvtant, megtanulok 10 szót, vagy egy fejezetet, egy memoritert stb. Nem? Válasz
  • Gabi 2011-01-7 00:00
    Csilla,
    nem, a positive psychology news daily teljesen ingyenes!

    Judit,
    katt a régebbi hozzászólásokra, mert van egy ”Lapzárta után” hozzászólás még az elején, egy egyszerû, már-már primitív meditációs módszer, ami kimaradt a cikkbõl, és amit bárki képes használni. Kipróbáltam, egyszerû, és nem kell hozzá semmilyen segédeszköz.
    Válasz
  • Kiss Tünde Mári 2011-01-7 00:00
    Köszönöm drága Gabriella hogy meg osztotad velem is ezt az informáciot én sok fantáziát látok benne és ki is akarom majd probálni csak sajnos nincs akivel meg osszam majd a tapasztalataimat egyébkén én is fel iratkoztam erre az oldalra és már alig várom hogy olvashassam remélem majd örömem telik benne egyébként még csak annyit hogy nagyon szimpatikusnak találak és nagyon kedvellek remélem hogy sikerül majd az életben személyesen is találkoznunk puszi Tünde Válasz
  • Matyi 2011-01-7 00:00
    Jó a technika, DE.... van ami még ennél is jobban képes növelni a koncentrációt, de eredményesebb tanulásra is lehet használni. Ez pedig az AGYKONTROLL! [Részletekért küldjetek egy e-mailt, vagy keressetek rá a Google-n.] Válasz
  • Matyi 2011-01-7 00:00
    Kedves Doresz!
    Végre találtam valakit, aki szintén használja alfa szintjét. Válasz
  • Matyi 2011-01-7 00:00
    Bocs, az e-mail lemaradt. subicz.matyas@gmail.com Válasz
  • Halasi Rita 2011-01-8 00:00
    Látom, megérkezett az agykontrollos csapat, szuper!
    Ha az agyhullámokban hisztek és van androidos telefonotok/tablet PC-tek, akkor ajánlom a marketrõl leszedni INGYEN a Brain Booster nevû programot. Nagyon jó! A White Noise programok is jók, azok nyugtatnak és pihentetnek. Válasz
  • András 2011-01-8 00:00
    Még elfelejtettem az elõbb,hogy a Három hónap alatt középfokú annyira jó könyv,hogy egy külföldi kiadó ezévben megjelenteti
    Amerikában és Európában,angolul.(The art of language learning.) Válasz
  • Vogelné Karacs 2011-01-9 00:00
    Köszönöm ezt a gyakorlatot, tetszik és inspiráló. Beépítem az életembe. Válasz
  • Tóthné Nász Kat 2011-01-9 00:00
    Köszönöm az ötletet!Ki fogom próbálni.Bár nagyon nehezen kecmergek ki az ágyból akárhány órát alszom,lehet,hogy ezen is segít ez a módszer. T.N.Kati Válasz
  • Anett 2011-01-10 00:00
    Lehet,hogy vashiányod van..Vérvétel hasznos... Válasz
  • Tündi 2011-01-20 00:00
    Nagyon jó cikk, köszönöm szépen az ötletet :) Ezentúl használni fogom én is, nagyon rám fér... Válasz

Oldalunk sütiket (cookie) használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát! További információ

Az Uniós törvényeknek megfelelően felhívjuk figyelmedet arra, hogy weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek veszélytelen fájlok, melyekre a felhasználóbarátabb böngészés miatt van szükség. A sütiket letilthatod böngésződ beállításaiban. Az "Engedélyezem" gombra való kattintással elfogadod a sütik használatát.

Bezárás