Te milyen tanárt szeretnél magadnak?

2010. 12. 07. | Desszert | 24 hozzászólás

Milyen angoltanárt hozzon a Télapó?

Enyedi Ágnes előadásán ültem a Városmajori Gimnáziumban, az OXFORD karácsonyi konferenciáján úgy 100 angoltanárral együtt, amikor kaptunk egy feladatot tőle.

Egy nagyon tanulságos találós kérdést. Kíváncsi vagyok, Neked menne-e.

Arról beszélgettünk, hogy milyen tanulókat szeretnénk magunknak a jövő évre, és megírtunk egy „Dear Santa, please bring me students who are…” kezdetű levelet erről – amit akár Te is megírhatsz a Télapónak arról, milyen tanárt akarsz magadnak. És ekkor jött a feladat.

Tíz szó vagy kifejezés került fel a kivetítőre. A kérdés: válogassuk ki, hogy melyiket írta tanár arról, hogy milyen tanulókat szeretne, illetve tanuló arról, hogy milyen tanárokat akar magának. Íme a szavak, le is fordítom őket Neked:

1. Cheer me up (felvidít)

2. Prepare for lessons (felkészül az órákra)

3. Happy (boldog)

4. Smile (mosolyog)

5. Appreciate my work (elismeri a munkámat)

6. Friendly (barátságos)

7. Kind (kedves)

8. Funny (vicces)

9. Understand whatever I say (megérti, amit mondok)

10. Pay attention to me (figyel rám)

Nos? Mit gondolsz? Találgass! Melyik kívánságot írta tanár, melyiket pedig tanuló? Ne nézz lejjebb, ne lesd le a megoldást! Próbáld magadtól!

Kész?

Szabad a gazda?

 

 

Biztos?

 

 

Érdekel a TOP 25 cikk gyűjteménye az oldalról, egyben? AZONNALI INGYENES LETÖLTÉS ITT>>

 

Akkor íme a válasz.

A megfejtés egyszerűbb, mint gondolnád. Nem fogok hosszú felsorolásba kezdeni, hogy melyiket ki írta, mert, hiszed vagy sem: mindegyik válasz ugyanúgy származott tanártól és tanulótól! És ezek csak azok a válaszok, amiket a kísérlet során legalább háromszor(!) említett a tanári és a tanulói csapat is. És ebből származik egy nagy tanulság.

Mindannyian pontosan ugyanazt akarjuk.

Legyünk bár tanárok vagy tanulók, a határvonal közöttünk nagyon vékony – ha valaha létezett ilyen egyáltalán. Vagyis, Ági szavaival élve, a tanulók NEM olyan tanárt akarnak, aki jól el tudja magyarázni a present perfect-et! Mert a zsenialitás igazi forrásai gyakran ennél sokkal apróbb, egyszerűbb dolgok.

Meglepett? Vagy rögtön tudtad?

És te mit gondolsz? Te milyen tanárt szeretnél magadnak? Írd meg itt Télapónak, hogy milyen tanárt hozzon neked jövő évre! :)

 

 

Tetszett? Hasznos volt? Nyomj egyet az Ajánlom és +1 gombokra, hogy tudjam!

Instant angol tanulókártyák

 

Tudtad, hogy okos, gyors haladást adó angol tanulókártya csomagokat is kaphatsz tőlem?

12 év tanuláskutatásának eredményeit kapod meg az angol tanulókártyáimmal – válaszd ki a neked épp megfelelőt a webshopban:

Okos angol tanulókártyák elfoglalt, rohanó felnőtteknek

 

 

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!

Hozzászólások

24 hozzászólás

A mezők kitöltése kötelező.
Az e-mail címed nem fog látszódni.

  • kati 2010-12-7 00:00
    Tök mindegy..csak sikerüljön elsõre a vizsgám...A fenti szempontok lényegtelenek.... Válasz
  • Schmidtné Balás 2010-12-7 00:00
    Az én tanárom legyen kicsit szigorú, követeljen is, csináljon kedvet az otthoni tanuláshaoz. Olyan házit adjon, ami kicsit ciki, ha nem csinálom meg, viszont azért lehet haladni akkor is, ha véletlenül kimarad. Válasz
  • Rita 2010-12-7 00:00
    LOL micsoda reklám :D

    Mondjuk jó lett volna, ha leírod a cikkben, hogy melyik válaszok voltak tényleg, mert így nem derül ki, hogy mi volt... csak hogy körül-belül mi nem volt a válasz.

    A szigorú tanárok se mindenkinek jók, nem mindegy, hogy a szigorún belül milyen. Van, aki ellenáll, van, akibõl még többet hoz ki. De általában az emberek nem szeretik a szigorú tanárokat, azért nem is írták szerintem a feladatba. Válasz
  • Rita 2010-12-7 00:00
    Bocs, rosszul olvastam, szóval ezt mindenki mind akarja. :D

    Szerintem meg legyen egy hullámhosszon a tanár meg a tanuló és legyen meg az egyensúly. Pl. egy nálam 10 évvel idõsebb tanuló ne gondolja azt, hogy én azért szólok rá, hogy ne legyen pesszimista, mert a BTK-n pszichomókust csináltak belõlem. Azért vagyok ebben a helyzetben a tanár, mert elvezetem a sikeres nyelvvizsgához és minél inkább a sikeres nyelvtanulói mentalitásra állítom rá, annál inkább jól fog teljesíteni.

    Nem lehet mindenki mindenkinek jó, ebben az egyben nem értek egyet a cikkel, nem mindenki akarja ugyanazt, mert a szavak tartalma mindenki számára más és más (milyen a vicces, érthetõ, stb. tanár). Válasz
  • Süni79 2010-12-7 00:00
    :) Nekem szerencsém van! A magántanárom akire mindíg lehet számítani! Nem tudatosítja, hogy Õ bizony tanár és tudja amit én nem! Nagyon figyelmes, vicces, megköveteli a munkát, jó házikat ad, ami nem teljesíthetetlen... Bíírom! Az ”igazi” tanárom egyáltalán nem ilyen... talán ezért is kell a magántanár?? :( Én nem szertnék jövõre másik tanárt. Max az ”igazit” lecserélni a magántanárra :D Válasz
  • Arweny 2010-12-7 00:00
    Anyanyelvi.
    Ezen kívül nem árt, ha kreatív és készül az órákra, de van az a szint, ahol már egy nem anyanyelvi tanár nem tud eléggé hatékonyan tanítani. Válasz
  • Nûnû 2010-12-7 00:00
    Dear Santa, could you please bring me a teacher who actually teach something to me?

    Angliában élek 7 hónapja. Szeptemberben elkezdtem itt egy nyelvsulit, hogy újabb erõvel, lendülettel, alaposabb és keményebb munkával tökéletesítsem szegényes angoltudásom.
    Mikor hallottam arról, hogy ebben a suliban kötelezõ nyelvvizsgát tennem decemberben, megörültem, mondván, hogy ez majd tényleg rákényszerít arra, hogy tanuljak. Mindemellett természetesen rábíztam magam az angol angoltanárokra, hogy vezessenek, tanítsanak, oktassanak, és felkészítsenek a vizsgára.
    Kereken egy hét múlva lesz a vizsgám, (speaking, listening, writing, reading) és halvány fogalmam sincs, hogy mit kell csinálnom, és hogy egyáltalán ez a (Skills for Life in England) vizsgának mi a menete, hogy néz ki?!
    Két tanárom is volt párhuzamosan, és mind a kettõ a leginkompetensebb, akivel valaha az életben találkoztam. (Májusban is jártam itt kint egy másik suliba, és ott fantasztikus tanárom volt)
    A helyzet jelenleg ott tart, hogy az iskola menedzserhez mentünk panaszt tenni, mert az órák hihetetlenül unalmasak, szervezetlenek. Alap dolgokon hosszú perceket töltünk (haladó szinten), fontos dolgokra nem szentelünk elég idõt, a nyevtant össze-vissza gyakoroljuk, random feladatokkal, és a végre csak belekavarodunk. Listening gyakorlatot szepember óta csak egyszer csináltunk Cambridge Advanced szinten, ami azért még jócskán meghaladja a képességeinket (kb 50%-át találtam el a válaszoknak, de nem is lehetek benne biztos, mert be se fejeztük a gyakorlat leellenõrzését). Semmit de semmit az ég világon nem tanulunk, az egész félév egy nagy összevisszaság volt.

    A lényeg, amit ezzel a példával szerettem volna megvilágítani:
    A fenti dolgok valóban nagyon fontosak.
    Azonban az én jelenlegi tanáraim, rettentõen barátságosak, mosolygósak, kedvesek és néha viccesek is.... de ez mind semmit sem ér, ha nem tudnak tanítani!

    Ittam én tanárszakos hallgatókkal az egyetemen, és tudom, hogy nem könnyû szakma ez.
    De azt hiszem az alapvetõ követelmény, hogy egy tanár legyen jól felkészült, szervezett, átgondolt, határozott. Átlátható tematikával, gyakorlatokkal és a tanulók számára is logikussá tett tanmenettel tanítson az órán. (értem ezt fõleg a nyelviskolákban tanító tanárokra és arra gondolok itt, hogy ne a Present Perfect Continuous Tense, a Past Perfect és a Future Simple közti különbséget gyakoroltassák elsõ órán, aztán a másodikon meg totál függetlenül ettõl menjek rá az ”OUGH” kiejtésére különbözõ szavakban, és többet soha se foglalkozzanak nyelvtannal?!?!)

    Az sem baj, ha egy tanár kemény és szigorú (sõt!), nem gond, ha leszögezi elõre, mit vár el, és hogyan képzeli a sikeres együttmûködést. De a legfontosabb hogy határozott következetességgel és erõs kézzel õ maga is tartsa magát ehhez.
    Én gyakran abban látom a legnagyobb hibát, hogy a tanárok élményt akarnak csinálni az órából, aztán 10 percet elvesz csak az, hogy egyenként kihúzzuk a borítékból azokat a kis kártyákat, amikkel aztán csak annyi a dolgunk, hogy felolvassuk a rajta lévõ szót, majd újabb 10 perc míg visszapakoljuk õket....Ha felírja a táblára többet érek vele, mert lemásolom - és máris tisztában vagyok vele, hogy hogyan kell pontosan írni, ellenben amíg a másik kezében van, és õ helyesen vagy helytelenül kiejti, azt sem tudom, mirõl van szó...

    Az nem baj, ha élmény egy óra, vagy vicces a tanár, de elsõsorban tanítson, és ne azért stand-upoljon két órán keresztül, hogy elnyerje a tanulók szeretetét. Ezt el kéne felejteni.

    Szép emlékû biológia tanárnõnket két hónapig utáltuk teljes szívünkbõl, amiért kemény játékszabályokkal játszott és hihetetlen szigorú volt. De a harmadik hónapban már mindenki azt sugdosta a folyosón, hogy õ az egyik legjobb tanár a suliban. És én, aki soha nem jártam biológia korrepetálásra, vagy fakultációra csípõbõl írtam meg a biológia központi érettségi felvételit, aminek egyetemi felvételemet köszönhettem 7 évvel ezelõtt...

    Persze vannak nagyon rossz tanulók, lusták, házit nem megcsinálók, de mostanában az az észrevételem, hogy az az energia amit a reformokra, új módszerekre, viccességre, élvezetességre, a diákok szeretetének elnyerésére fordítunk gyakran meggátolja a hiteles, értékes és hasznos tanulást.

    Csak arra szeretném ezzel felhívni a tanárok figyelmét, hogy nyugodtan legyenek következetesen (és ez nagyon fontos: következetesen) kemények, határozottak, szigorúak és sokat követelõk a tanulóktól - ezzel feladva azt, hogy nem a legviccesebbek vagy legkedvesebbek - mert a tanulók azt a tanárt tisztelik, aki ráveszi õket arra, hogy valóban tanuljanak és fejlõdjenek... azt aki tényleg tanít is valamit! Válasz
  • András 2010-12-7 00:00
    Nünü
    Na az én tanárom ilyen volt,ilyen értelemben jó,aki felkészített
    a középfokú Origo C-re...és mindezt csak 1 év alatt!!!Következetes és van egy nagyon jól felépített tanagyaga és emberileg is maximáils.Egyébként könyveket is ír....csupa olyat,amit bárki forgathat...olyan tanulnivalókkal,ami nincs tankönyvekben..Akirõl alább meséltem....:))))
    Válasz
  • Kádár Katalin 2010-12-7 00:00
    Én régimódi vagyok! Olyan angol tanárt szeretnék, aki a magyar és angol nyelv különbözetét érthetõvé teszi, felkészült és felkészít alapos és sok gyakorlással.
    Nem vágyok elemistáknak való animációkra, ellenben vágyok sok gyakorlatot követelõ feladatokra, s azok ellenõrzésére.
    Kommunikációs és szociális igényem nem angol órán kívánom kiélni!
    Ja és koherens feladatokat!
    Válasz
  • Gabi 2010-12-7 00:00
    Nûnû,
    Elõször nem tudtam, ki vagy, csak simán felnyerítettem az elsõ mondatra. De lebuktál! :) Mert megnéztem az e-mail címed...Köszi a hozzászólást! :) Van benne igazság, fõleg külföldön. New Yorkban én is azt láttam, hogy szerencsétlen külföldieknek az órák csak játékból állnak, és emiatt olyan kis lépésekben tanítanak, hogy csak na. Évekig eltarthat amíg a folyamatos múlt idõhöz érnek. Mert az már bonyolult! Nekem sem volt szimpi ez a megközelítés...

    Hallom honvágyad volt ma! Mikó jössz má’ haza? Bármilyen kedvenc ételt rendelhetsz nálam! (Képzeld, megtanultam fõzni.) És várnak a kiskutyák is! Nagyon édesek. :)

    Arweny,
    érdekes meglátás! Egyet kell értenem. De csak azért, mert bizonyos szint felett egyszerûen már nem találsz magadnak magyar angoltanárt...vagy legalábbis nagyon nehezen.

    András,
    Czifra Évára gondolsz, ugye? Már mástól is hallottam, hogy õ jó tanár. Sõt, találkoztam egyszer Éva egyik tanárával is, egy nagyon kedves, okos, fiatalos hölggyel. Volt a Nulladik angolóra filmfelvételén. Válasz
  • Timtim 2010-12-7 00:00
    Sajnos nem csak a külföldi iskolák játszák ezt.
    Nekem az egyik ismerõsömnek azt mondták egy angol nyelviskolában (Bp. külváros), hogy még 5 évig kell odajárnia és akkor talán sikerül a nyelvvizsga. Átment egy másik nyelviskolába, ahol 4-5 hónap alatt felkészült a vizsgára. A testvéremmel ugyanez. Elment szintfelmérõt írni ebbe a nyelviskolába és szegény sírva jött haza és stresszelt, hogy õ soha sem fog lenyelvvizsgázni. Privát órákat vett és 3,5 hónap után már a kezében volt a bizonyítvány 90% feletti eredménnyel :)
    ”bírom” az ilyen lehúzós iskolákat... Válasz
  • Kiss Tünde Mári 2010-12-7 00:00
    Én pont egy olyan tanárnöt szeretnék mind te vagy nem ismerlek személyesen kedves Nori de azt pontosan tudom hogy nagyon nagy tudásu türelmes kedves és zseretetre mélto tanárnö lennél számomra tudom hogy sokat tanulnék töled drága Nori kivánok neked nagyon boldog Karácsonyt és békés boldog uj esztendüt és sok sikert az uj évben a tanitáshoz
    Üdvözlettel
    Kiss Tünde Mária Válasz
  • Mészáros Ágnes 2010-12-7 00:00
    Olyan tanárt szeretnék, aki megdicsér, - aztán javit ki. Válasz
  • Gabi 2010-12-7 00:00
    Jaj, ha ez nekem szól: folyton kevernek Szalai Nórival. :) Az Oxford konferencián is odajött hozzám valaki, és a következõ párbeszéd játszódott le:
    - Én fel vagyok ám iratkozva a hírleveledre! Tök jók a leckék, amiket küldesz!
    - Örülök, köszi! Csak hát...én leckéket nem szoktam küldeni. Nem az 5perc angolra gondolsz? Õ Szalai Nóri én meg Szalai Gabi vagyok. Az én weboldalam az angolnyelvtanitas.hu.
    - Ja, arra is fel vagyok iratkozva! Az is tök jó! :) Válasz
  • Sepsei György 2010-12-7 00:00
    Mosolygósat, aki elismeri a munkámat, kedveset azaz olyat mint az Eszter, aki az egyik tanárom. Válasz
  • Balogh Krisztiá 2010-12-7 00:00
    Én olyan angoltanárt szeretnék magamnak aki kedves, okos és értékeli a szorgalmamat és az érdeklõdésemet!

    Elõre is köszönöm a fárattságodat kedves télapó Válasz
  • Anita 2010-12-7 00:00
    Legyen türelmes és dicsérjen meg ha valamit sikerült jól teljesítenem. Ne alázzon le, és keltse fel az angol nyelv iránti érdeklõdésemet, hogy magamtól akarjak minél többet tudni és kedvel készüljek az órákra. Legyen sok-sok sikerélmény!!!!:-) Válasz
  • Gábor 2010-12-7 00:00
    Szerintem az ideális nyelvtanár legyen tapasztalt. Ha fiatalabb, legyen veleszületett tehetsége ahhoz, hogy megértse mi motiválja a tanítványát, mivel tudná legjobban ösztönözni a tanulásra. Emellett ne sugározzon felsõbbrendûséget és zavaró tud lenni, ha folyton kijavítja beszéd közben, mert akkor a tanuló könnyen elveszti a fonalat. Kisebbségi komplexust is okozhat és késõbb nem mer a tanuló megszólalni.
    Az is zavaró tud lenni, ha más is van a helyiségben, vagy a közeli szomszédos helyiségben, ahonnan a legapróbb mozdulat is áthallatszik.

    Ismerje fel tanítványa tanulási nehézségeit és dolgozzon ki ellenük stratégiát, amit az együtt töltött idõ alatt folyamatosan tökéletesítsen.
    Ha egy téma unalmas, ne erõltesse, inkább vigye át a feladat lényegét más, a tanulónak érdekesebb témára. :)

    Imádom amikor feladják a tanítást, ha nem jön össze kitûzött idõn belül a középfok. Vagy passzívak a tanuló tanórán kívüli idõtöltését illetõen, vagy olyan házit adnak, amihez még sosem gyakoroltatták a megfelelõ mondatszerkezetet.

    Sõt, amikor Õk kérdezik meg mit tanuljunk? Mit szeretnél gyakorolni?

    Hát én aztán tökéletes magántanár lennék, ha 20 éven belül megtanulnék angolul. :)

    De itthon napi 12 óra munka mellett, hogy legyen pénzem fûtésre, kajára és BKV bérletre, nehéz magántanárra félretenni. 3 évig jártam egy nagyon kedves és okos lányhoz néhol heti kétszer másfél órát néhol egyszer, és sajnos nem sikerült a nyelvvizsga amikor mondta, hogy szerinte megpróbálhatom. Sem elsõre, sem másodikra, sem harmadikra. Így most elmentem 4-edszer úgy, hogy senki nem tud róla és kíváncsi vagyok, hogy javítottam-e a legutóbbi 46%-omon.

    Az alapfok persze elsõre sikerült 5 évvel ezelõtt, csak néhány hetet tanultam a Báti-Végesbõl pedig nem is voltam olyan szinten. Lehet most is ezt kellene csinálnom.
    Elõvennem a jó kis Báti-Véges-t, mert egyetlen nyelvkönyv sincs a nyomában, én tudom, majd mindet megvettem.

    Ha így sem megy, akkor marad néhány hónapos-éves vendégmunka valahol angol nyelvterületen.

    Én úgy érzem, lehet rosszul (,mert magamból indulok ki): az idegennyelvtudás hazánkban rétegválasztó, és nélküle nehezen elérhetõ, vagy megtartható egy átlagos multinál a kiszemelt pozíció.

    Válasz
  • Magdi 2010-12-7 00:00
    Nekem sincs semmi szükségem ”sallangokra”!

    Volt egy ”nyelvtanárom”, aki mindenféle játékokat talált ki, kedves volt, mosolygós, vicces - csak éppen nem haladtam semmit... A nyelvóra nem arra szolgál, hogy szórakozzak, arra ott van a mozi, színház, klubok, kinek mi.

    Szóval egy nyelvtanár rendelkezzen stabil nyelvi ismeretekkel, s képes legyen át is adni azt! Gyakoroltasson, ellenõrizzen, rendszeresen dolgoztasson.
    Szeresse, amit csinál, ne futószalagon fogadja a tanítványait. Kezeljen partnerként, mert a felsõbbrendûséget én sem tolerálom. Csak olyat kérjen számon és olyan szinten, amit át is vettünk, begyakoroltunk, különben kedvét szegi a tanulónak, s egyre nagyobb hézagok keletkeznek a diák tudásában.

    Amúgy a tanárnak és diáknak egyaránt hozzá kell tennie a munkához, mert csak mindkét fél aktív közremûködésével érik el a kívánt eredményt! Válasz
  • András 2010-12-7 00:00
    Gabi,
    igen.Említette,hogy összefutottál egy régi kedves tanárával.
    Igazán aranyos tõled,hoy ilyen szépeket mondasz róla,mármint a volt tanáráról.
    Válasz
  • Andrea 2010-12-8 00:00
    A legkisebb mértékig sem hiszek a nyelviskolákban. Kizárólag a magánórákban hiszek. A sulikban szerintem, nem a tanerõkkel van a gond, hanem az iskolák üzletpolitikájával. Minél alacsonyabb szintre sorolni a jelentkezõt, minél tovább járatni az iskolába. Az egyik nyelviskolában kiváló tanárnak ismertem meg a csoportunk tanárát és késõbb mikor a tanfolyam befejezõdött, tovább jártam hozzá. Sajnos most szülési szabin van, így keresnem kellett valaki mást.

    Hogy milyen tanárt szeretnék angolból? Olyat, mint a horvát nyelvtanárom. Amikor nem tanulok meg valamit rendesen, akkor ismételjük a leckét. Aztán következõ órán megint kikérdez és ha még akkor sem tudom a szavakat és a nyelvtant, akkor megint ismétlünk és nem enged tovább. Azt mondta, hogyha nem tanulok meg mindent rendesen, akkor sok évig járhatok hozzá tanulni, de akkor sem fogok megtanulni horvátul. Óra közben se ”játék” se melléduma, se személyeskedés. Kizárólag a nyelvre koncentrálunk. Eszméletlenül szigorú és következetes tanár, de nagyon szeretem az óráit. Bárcsak találkoztam volna ilyen angol tanárral már az angol tanulmányaim kezdetén. Akkor talán már anyanyelvi szinten beszélném az angolt. Válasz
  • Éva 2010-12-8 00:00
    Ez egyik tanfolyamon ”megtaláltam” Mónikát, aki csodálatos tehetséggel tanította a felkészült vagy kevésbé felkészült tanítványát, mindannyiunk számára sikert és eredményt nyújtott. Válasz
  • Borda Tibor 2010-12-8 00:00
    Szerintem az ideális tanár - egyebek mellett, amire mások majd nyilván rámutatnak - tud egyéniesíteni, észreveszi, hogy a csoportja melyik tanulónak mi a gyengéje és ezt próbálja fejleszteni személyre szabott feladatokkal. Nem ragad le a könyvek tematikájánál, hanem az adott témánál, amikor ”leül az óra” be-be hoz az órára valami életszerût, vagy valami érdekeset (viccet, sztorit vagy bármi más idegen nyelvi anyagot), és ezzel újra életet ad a lankadóknak. Azt hiszem, hogy a motiváció fenntartásával minden akadályt le lehet gyõzni, a tanár feladata a ”hitet” fenntartani a tanulókban és arról meggyõzni õket, hogy jó nyelvismeretet csak hosszú távú, mindennapos, szorgalmas munkával lehet szerezni és nem elég egyedül 200-300 nyelvórára hagyatkozni. Válasz
  • Gabi 2010-12-8 00:00
    NEVESS EGYET!
    --------------------

    Kaptunk egy levelet egy karácsonyi kívánsággal kapcsolatban. Annyira megtetszett, hogy feltesszük ide mindenki derülésére. Lacitól érkezett, válaszul a kérdésre, hogy milyen angoltanárt szeretne, íme:

    --------------------------------------------------------------------------- ---
    ”Dögös, sportos mosolygós, tetkó nélküli, de laza csinos angoltanárnõt szeretnék! Karácsonyra!”
    --------------------------------------------------------------------------- ---

    Télapónak biztos megesik Lacin a szíve, olyan esdeklõn írja... :)
    Válasz

Oldalunk sütiket (cookie) használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát! További információ

Az Uniós törvényeknek megfelelően felhívjuk figyelmedet arra, hogy weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek veszélytelen fájlok, melyekre a felhasználóbarátabb böngészés miatt van szükség. A sütiket letilthatod böngésződ beállításaiban. Az "Engedélyezem" gombra való kattintással elfogadod a sütik használatát.

Bezárás