Új nyelvvizsga szintet vezetne be a kormány

2013. 09. 10. | Desszert | 45 hozzászólás

Egy friss hír szerint új nyelvvizsgaszint lesz!Olvastad már?

Egy friss hír szerint lesz egy új nyelvvizsga szintünk!

A nagy kérdés: ez most jó hír, vagy rossz hír a nyelvtanulóknak?

 

Miért kell ez az új szint?

Előrebocsátom: a diplomához továbbra is KÖZÉPFOKÚ (B2 szintű) nyelvvizsga kell – ez nem változott.

Mégis, az új nyelvvizsgaszint bevezetése mellett szóló érv valós: a magyarországi nyelvvizsgáztatás rendszerében nincs valódi alapfokú nyelvvizsga. Mutatom, miért!

Így néznek ki a magyarországi nyelvvizsgák szintjei a Közös Európai Referenciakerethez képest:

 

KER-szintek

 

Ugye látod, hogy a magyarországi alapfok (B1) már nem igazi alapfok? No, ezt szeretné most az Emberi Erőforrások Minisztériuma orvosolni.

De gondoljuk egy kicsit tovább!

 

A következmények

És itt elő kell vennem azt, amit már sokan látnak, sőt, számokkal is bizonyítottak már.  

2013-ra drasztikusan megváltoztak a nyelvtanulási céljaink. Míg 2007-ben a nyelvtanulók megközelítőleg fele középfokú nyelvvizsgára készült, ma a becsléseim szerint a nyelvtanulók alig tizede készül bármilyen nyelvvizsgára.

2012-től ugyanis újra a kivándorlás időszakát éljük: a nyelvtanulók külföldi munkára, külföldön való boldogulásra készülnek. A kérdés csak az, hogy mennyire kell nekik ehhez egy új nyelvvizsga szint…

Jól látod: semennyire.

Még egy adalék, amit tudnod kell: amellett, hogy a nyelvvizsgázók száma évről-évre tempósan esik, vagyis a nyelvvizsgaközpontok bevétele összességében csökken. Ebből kell majd kigazdálkodni az új feladatsorok kidolgozásához, és a vizsgáztatók felkészítéséhez szükséges pénzösszeget. És teszik ezt annak reményében, hogy ezt a nyelvvizsgát valaki szeretné majd letenni.

De ki akarja ezt a nyelvvizsgát letenni? Az utópia, hogy mivel például a szakmunkásoknak, vagy a kórházi ápolóknak ez a nyelvi szint is elég a boldoguláshoz, akkor majd ők fognak erre a nyelvvizsgára özönleni. Hacsak elő nem írják, persze… És ez még a jövő zenéje.

De azért egyetlen árva jó oldala lehet ennek az egésznek.

 

Amire esetleg jó lehet

Mindössze egyetlen célra javaslom ezt az új nyelvvizsgát.

Bátran menj majd neki, ha egy „plusz lépcsőt” akarsz betenni a középfokú nyelvvizsga elé (új alapfok –> mostani alapfok –> középfok), csak a haladásod mérésére, önmagad motiválására, és hogy átéld a „Hurrá, átmentem!” érzést! Mert erre jó!

Persze ehhez az kell, hogy megengedhesd magadnak a plusz vizsgadíj kiadását. Jól látod: viszonylag kevesen bíbelődnek majd ezzel.  

 

Ergo: ez se nem jó hír, se nem rossz hír.

A valódi alapfokú nyelvvizsga bevezetése mindössze a magyarországi nyelvvizsgáztatási rendszer egy anomáliájának orvoslása lesz.

Az én véleményem: az Emberi Erőforrások Minisztériumának van egy rakás megoldandó problémája. Például a nyelvvizsga hiányában beragadt diplomák tömkelege. Úgyhogy szép és jó, hogy most ilyenünk is lesz, de most már lassan lépjünk tovább a valódi problémák megoldásának irányába!

Te mit gondolsz erről?

 

Update (lapzárta után kb. 1,5 évvel): 2014. februárjában be is vezették az új nyelvvizsgaszintet. A beragadt diplomások megsegítésére indult programot pedig itt találod.

 

 

 

Ajánld a barátaidnak ezt a blogbejegyzést, tudjanak ők is erről!

Szólj a Google-nak is, és nyomj egyet a +1 gombra!

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!

Hozzászólások

45 hozzászólás

A mezők kitöltése kötelező.
Az e-mail címed nem fog látszódni.

  • csalódott 2013-09-10 14:17
    A nyelvvizsga nélküli diploma méltánytalan lenne azokkal szemben akik annyi időt és pénzt áldoztak a nyelvtanulásra. Véleményem szerint lehetővé kellene tenni , hogy két alapfokkal is megkaphassa a diplomát. Sokan nehezményezik, hogy nincs szükségük diplomájukhoz az idegen nyelv használatára, de én úgy gondolom, hogy a diploma egy bizonyos műveltséget feltételez, melyhez a mai világban egy idegen nyelv ismerete is szorosan kapcsolódik. A megoldás még az lehetne, hogy a bennt ragadt diplomásoknak kedvezményes, hatékony kurzusokat szervez. Azonban el nem tudom képzelni mit fog tartalmazni a legalsó alapfok. Nekem középfokú nyelvvizsgám van, de még ezzel sem értek meg nagyon sok mindent! Válasz
    • Gabi 2013-09-10 14:25

      Ha esetleg kíváncsi vagy, itt elolvashatod, mi az A2 szint:
      http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6z%C3%B6s_Eur%C3%B3pai_Referenciakeret

       

      Válasz
  • Karina 2013-09-10 17:01
    Szia:)   Megtudhatnám,hogy ez mikortól van érvényben?   Régi középfokú írásbelim van,de a szóbleit még nem csináltam meg. Összeegyeztethető? Rengeteget segít az oldalad, nagyon szépen köszönöm:)   Tisztelettel: Karina Válasz
    • Gabi 2013-09-10 21:48

      És köszönöm! :)

      Válasz
      • Tamás 2013-09-11 10:14
        Sziasztok! Én nem is értem Karina kérdését. Én úgy értem, minden maradna a régiben, csak bejönne még egy superalapfok vagy hasonló nevű szint, ami a többi szintet nem értintené. De mindenki máshogy értelmezi. Én jól értem akkor? Válasz
        • Gabi 2013-09-17 14:18

          Teljesen. :)

          Válasz
    • Gabi 2013-09-10 21:47

      Még nincs érvényben, egyelőre véleményezhető javaslat csak. De két különböző nyelvvizsga szintet nem kombinálhatsz! Vagy legalábbis, nincs értelme...

      Vigyázat! Ez nem egy új, könnyebb nyelvvizsga, hanem egy új nyelvi szint az alap, közép és felsőfok mellett!

       

      Válasz
  • Jajj... 2013-09-10 17:45
    "de én úgy gondolom, hogy a diploma egy bizonyos műveltséget feltételez" Mert akinek volt annyi esze, hogy diploma helyett inkább szakmát/technikusit választott, mert tudta, hogy abban van jövő, akkor az már nem is számít semminek? Apropó mi az, hogy "művelt"? Mit ér ez, hogy "művelt" valaki? Egy McDonald's-t mindenképp az eszmei értékén kívül..ezekből viszont nem lehet megélni...én inkább büszkén felvállalom azt, hogy nincs diplomám, de olyan munkám van és annyi fizetésért, amilyen egy diplomásnak a mai világban Mo.-n nagy eséllyel nem lesz! Válasz
    • csalódott 2013-09-10 19:28
      "büszkén felvállalom azt, hogy nincs diplomám, de olyan munkám van és annyi fizetésért, amilyen egy diplomásnak a mai világban Mo.-n nagy eséllyel nem lesz" hirtelen azt hittem politikus vagy, de aztán rájöttem , h nem hisz rájöttél, küldöldön jobban boldogulsz a mo-i szakmákkal:) A diploma csak feltételez néhány képességet, melybe én a nyelvtudást is belesorolnám. De természetesen ez nem zárja ki , hogy egy szakács nem lehet művelt, vagy egy diplomás nem lehet.......... Válasz
  • Róbert 2013-09-10 17:47
    Azt szokták mondani, hogy  Magyarországon kevesen tudnak idegen nyelveken, a ranglista alján vagyunk valahol. És Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Spanyolország stb. vajon hol lehet a ranglistán? Nem beszélve az USÁ-ról, Ausztráliáról, Dél-Amerikáról. Néhány fenti országban többnyire hiába próbálkoztam idegen nyelven beszélőket találni. Próbálja meg valaki a német nyelvet Angliában vagy az USÁ-ban, vagy akár az angolt Franciaországban vagy Olaszországban. A magyartanári, tornatanári, és és és.... diplomákhoz miért kell pl. egy mongol nyelvvizsga (az is idegen nyelv)? Mindenki döntse el saját maga, hogy az adott szakmájához, munkájához tanul-e idegen nyelvet,  és milyen szinten. Válasz
    • Mérnök 2013-09-10 20:24
      Sziasztok, én több mint 10 éve dolgozom mérnökként multinál, pedig nincs nyelvizsgám, viszont értek a szakmámhoz. Gépkezelőként kezdtem, levelezőn 12 órás folyamatos műszak mellett minden héten 8 óra suli 4 éven át, 4-es eredménnyel államvizsgáztam. Angolul évente jó ha kétszer kell megszólalnom amerikai multinál... Akkor kicsit nehéz a munka, de az olyan szakmában nem dolgozó, több nyelvet beszélő anyuék által minden szakkörre és nyelvórára járatott "diplomások" az év nagy részében kullognak melletünk, mert ők a szakmát nem értik..Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ne ítéljünk el senkit, nincs két egyforma háttér, képesség, ez Magyarország, miért kell egy diplomához előírni egy idegen nyelvet is? Próbáld Amerikai mérnöki diplomát német nyelvvizsgához kötni!! A munkaerő piacon úgyis az érvényesül aki a legrátermettebb, el tudja adni magát, én érzem az angol hiányát, tanulom is, mert tudom ez a jövő, de a mérnöki érettségemhez, alkalmasságomhoz semmi köze!! Válasz
    • csalódott 2013-09-10 19:35
      A szakmát te választod a feltételek ismeretében: ha diploma akkor nyelvvizsga. Rengetegen áldoztak rá időt , energiát, szabadidőt, pénzt nem gondoljátok, hogy méltánytalan lenne, ha ugyanazon az évfolyamon végzettek, most megkapnák a diplomát ?  A nyelvtudás az én véleményem szerint alapvető , mint az, hogy egy tornatanár is tud olvasni:) Válasz
  • 40 előtt 2013-09-10 19:00
    hello:) Én nem akarok senkit megbántani, de mi van azokkal a levelezőn végzett dolgozókkal,akik már néhány éve lediplomáztak de mára betöltötték a 40-et és az iskola automatikusan kiküldi nekik a diplomát??(nyelvvizsga nélkül)akkor a többi még nem 40 évesnek(osztálytársak) miért kell killódnia a nyelvvizsgával, főleg ha nem is akar külföldön dolgozni?Amúgy tényleg mindenki döntse elsaját maga, hogy az adott szakmájához,tanul-e idegen nyelvet.. Válasz
    • Negyvenen túl 2013-09-15 23:26
      Én abban az évben töltöttem a 40-et, amikor államvizsgáztam... kötelező volt a nyelvvizsga - persze nem volt meg, és hiába töltötem be, nem kaptam meg anélkül a diplomám..., szóval ez nem igaz. Viszont azt teljesen igazságtalannak érzem, hogy aki nálam egy évvel öregebb, az simán megkapta nyelvvizsga nélkül is a diplomáját, pedig én ugyanúgy elvégeztem mindent, teljesítettem az államvizsgát, megvédtem a szakdolgozatom. Szóval szakmailag semmiben sem maradok el a nálam egy évvel idősebbtől (sőt, lehet, hogy sokkal jobban teljesítettem), neki mégis van diplomája..., nekem nincs.... Miért is???? Válasz
    • Böbe 2013-09-10 19:54
      Szia, ezt honnan vetted? Én levelezőn, munka mellett diplomáztam le 5-össel, és azóta sincs meg a diplomám nyelvvizsga hiánya miatt, mert sajnos nincs se időm, se pénzem nyelvet tanulni, és a munkámban sincs rá szükség. 39 évesen kezdtem a fősulit és 43 voltam, mikor elvégeztem: akkor sem kaptam meg nyelvvizsga nélkül a diplomámat, és azóta sem. Örülnék, ha úgy lenne, ahogy mondanád!!! Válasz
      • Kisaranyos 2013-09-10 23:39
        Kedves Böbe, én idén államvizsgáztam, és a 40 év felettiek nálunk is azonnal megkapták a diplomát nyelvvizsga nélkül… (természetesen a sikeres államvizsga után) Válasz
  • An English Teacher 2013-09-10 20:54
    Bár angol tanárként, lehet, hogy magam ellen beszélek, de én sem tartom feltétlenül szükségesnek azt, hogy a diploma elnyeréséhez nyelvvizsgázni kelljen. Nem egy jó képességű fiatallal találkoztam már pályám során, akik remekül értettek választott szakmájukhoz / hivatásukhoz, de ha megfeszültek sem tudtak eljutni a középfokú nyelvvizsgáig. Azontúl, egy nyelvvizsga megléte sajnos nem feltétlenül jelenti azt, hogy a nyelvet használni is tudja a tulajdonosa. Bevallom, sok évvel ezelőtt, középfokú nyelvvizsgával a zsebemben, csak néztem életem első anyanyelvi tanárára, de nem értettem.... És akkor a szakmai nyelv még szóba sem került. Úgy gondolom, aki szükségesnek tartja, az előbb vagy utóbb megtanulja azt a nyelvet, amit használnia kell, a neki megfelelő szinten és szókinccsel. És ha ezt a tudását igazoltatni is akarja, akkor el fog menni nyelvvizsgázni. És vissza az eredeti témához: az alapfok - valljuk be őszintén - már eddig sem sokat ért. Akkor minek belőle egy lebutított változat is? Válasz
  • Gabi 2013-09-10 21:53

    És ki van Medgyes Péter véleménye mellett? (Mármint: rajtam kívül...)
    Szerinte ne a diploma feltétele legyen a nyelvvizsga, hanem a felvételé:
    http://angolnyelvtanitas.hu/interjuk-angol-nyelvtanulasrol/interju-medgyes-peter-elte-angol-tanszek


    Drasztikus vélemény, tudom...

    Válasz
    • inkább ne 2013-09-11 16:13
      Teljesen lehetetlen felvetés: Saját példa: hollandiában és ausztriában is kötöttem meg üzletet angol nyelven, sőt amerikában is megfordultam és soha semmilyen probléma nem volt azzal, hogy értsenek, még nyelvtanilag is helyesebben beszéltem, mint sok amerikai, ehhez képest a nyelvizsga jó lenne, ha nem az lenne a cél, hogy négyszer elmenj vizsgázni, csengess ki 100 ezreket és akkor majd egy itteni vizsgáztató nagy "kegyesen" átenged, pedig az üzleti szaknyelvből meg én tudtam olyat mondani, amitől keresztbe állt hirtelen a szeme, erre az volt a válasz, hogy ez nem szaknyelvi vizsga neki nem kell tudnia, hogy mit mondok, nem is tudja, így a szakmámmal kapcsolatos szóbeli témát nem értékelte túl fényesen Vagyis a nyelvvizsga csak és kizárólag a nyelviskoláknak jó és csak nekik van kitalálva, mert aki használja a nyelvet az anélkül is tudja....a ,űveltségi részéhez meg annyit, hogy nekem csomó ismerősőm van akiknek anya/apa kifizette a nyelvvizsgát, de nem tud idézni egy magyar költőtől sem... Válasz
    • Kriszta 2013-09-11 08:18
      Szerintem hiba lenne. Gondold el ha valaki gyerekkorától készül egy orvosi, papi, tanári stb hivatásra és nincs nyelvérzéke, de lehet, hogy ő lenne az egyik legjobb orvos, pap, tanár stb, akkor rögtön kiesne a rostán. Az egyik osztálytársam mérnöknek tanult és 10 év után tudta átvenni a diplomáját, mert nem tudta letenni a nyelvvizsgát. Megjegyzem anyukája német tanár volt. Egyszerűen nem volt nyelvérzéke, de egy matekzseni volt. Nem feltétlenül jelenti az hogy az illető buta, ha nincs nyelvérzéke és lehet, hogy a jó nyelvérzékkel született embert, meg hiába vennék fel nem tudna úgy az adott szakmában helyt állni. Persze kivételek mindig adódnak. Szerintem Magyarországon nagy a követelményrendszer és mindent túllihegünk. Úgy gondolom ez egy bújtatott szűrő, mert sokan tanulnak tovább és ezt nem akarják, de ezt az utóbbi időben átalakított iskolarendszer is tükrözi. Válasz
  • Katus 2013-09-10 21:54
    Nagyon lelkesen kezdtem el angolt tanulni a fősuli és munka mellett 39 évesen. 4 éve államvizsgáztam -négyesre-, 3 éve megszereztem a kozépfokú angol szóbeli bizonyítványt. Négyszer "mentem neki" az írásbelinek és nem megy. A lendületem is elfogyott már, a lelkesedésem is. És mondhatom annyi pénzem beleöltem a nyelvtanulásba, hogy a fősulit mégegyszer elvégezhettem volna.  Igazán szerettem volna angolul tudni, a tudás öröméért tanultam, de minden vizsgán úgy néztem a papírokra, mintha sose láttam volna nyelvkönyvet. Persze én úgy gondolom megérdemelném a diplomát, de a ringben van pontozást, a meccsen gólt kell rúgni a győzelemért. Ugye? Válasz
  • Kata 2013-09-10 21:55
    Az ECL-nél eddig is lehetett A2 szintű vizsgát tenni... Válasz
  • laszloviki 2013-09-10 22:07
    Nemcsak ECL, nagyon sok vizsgaközpontban van A2-es vizsga, sőt, A1-es is, de ezek nem akkreditáltak jelenleg Magyarországon, azaz itthon semmit sem ér az a papír. Ez fel is van tüntetve mindenhol.  Válasz
  • Medvehab 2013-09-11 00:25
    Kedves Gabi, reméltem, hogy amit az "előrebocsátást" illeti, meg is fogod magyarázni, ki is fogod fejteni, de ez elmaradt - eddig. Ezért kérdezném külön: miért gondolod, hogy nem lesz könnyebb azoknak, akiknek a diplomához kellene a nyelvvizsga. Nekem például, hogy hazavihessem az egyetemen porosodó diplomámat, a középfokúm mellé egy új nyelv tanulására lenne szükségem, és ebből alapfokúzásra, ami most könnyebb lehet. Máshogy nem tudom értelmezni a hírt. Válasz
    • Gabi 2013-09-11 12:36

      Csak hát, a diplomához továbbra is középfokú kell, ugye? Tehát, hiába könnyebb az alapfok, ha arra nem kapsz diplomát... :)

      Válasz
      • Medvehab 2013-09-18 02:11
        Ez most kicsit olyan volt, mint a süketnémák beszélgetése, miután leoltották a villanyt. Tehát még egyszer mondom: nekem, mint sokaknak, kettő nyelvvizsga, középfokú + alapfokú kell a diploma kézhez vételéhez. Utóbbi A1 szinten nyilván könnyebb! A magyarországi bölcsészettudományi karokon a diploma kiadását két nyelvvizsgához (alap+közép) kötik. Válasz
        • Gabi 2014-02-20 22:31

          Ezt csak most láttam, de azoknak válaszolok, akik esetleg utólag olvassák. Az alapfokú nyelvvizsga továbbra is alapfokú nyelvvizsga lesz - ehhez az új A2 (alapnál alacsonyabb) szinthez nincs köze. Nem tudom, hogyan írjam le világosabban: ez a diplomákat egyáltalán nem érinti! Akár közép, akár alap kell hozzá.

          Válasz
  • Barbara 2013-09-11 01:13
    Bár elfogadom, hogy vannak, akik nem tudnak levizsgázni valamilyen nyelvből, meg hogy sokba kerül, és nem is kell a munkájukhoz, de amikor felvételiztek az egyetemre, tudták, hogy ez a diploma felvétele. Az egyetemen olyan tárgyakat is kell tanulni, amelyeket esetleg később nem hasznosítunk a munkánk során, mégis teljesíteni kell őket. Akkor azokat is töröljük el? Ez ugyan olyan, mint amikor a középiskolások azt mondják, hogy minek tanulják azokat a tantárgyakat, amelyekből nem fognak érettségizni? Hogy a látókörét bővítse. Már a középiskolában is kell nyelvet tanulni. Kérdem én, hogy a diplomamunka megírásához hogyan olvassa el a külföldi szakirodalmat, ha nem tud valamilyen nyelven? Ma már annyiféle nyelvvizsga van, hogy mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt. Persze nem elég a nyelvet tudni (ha csak nem vagy nagyon jó), de szükséges a feladatmegoldási technikákkal is megismerkedni. Válasz
  • Thor 2013-09-11 09:36
    Nos, ami nekem nem tiszta! Akkor ha nekem van alapfokú ECL nyelvizsgám, akkor az onnantól középfokúnak fog minősülni? Csak a táblázatból kiindulva... Bocs, ha hülye a kérdés! :)   Válasz
    • Tamás 2013-09-11 10:11
      Thor: szerintem nem. Csak bevezetnek még egy alapfokú szintet. Tehát eddig ez volt alapfok-középfok-felsőfok. Ezentúl ez lesz: hyperalapfok-alapfok-középfok-felsőfok. Én így értettem. Válasz
      • Gabi 2013-09-11 12:38

        Nincs semmilyen átminősítés! Csak lesz egy új szint, ami eddig nem volt.

        A magyarországi alapfokú nyelvvizsga eddig is B1 szint volt, ezután is az marad. Csak bejön egy új szint: A2, ami ez alatti. Ennyi.

        Válasz
  • Tamás 2013-09-11 10:19
    És ez a super-alapfok mire lesz jó? Lesznek pl. munkahelyek, vagy bármik, ahol értékelni fogják, ha valakinek ilyen nyelvvizsgája van? Mert a mostani alapfokot is elég kevés helyen értékelik, akkor ez az újabb alapfok mire lesz jó? Mondjuk ha egy szállodaportásnak a fő nyelvei mellett lesz még pl. 3 super alapfokú nyelvvizsgája, annak örülni fognak, hogy annyi emberrel el tud minimális szinten beszélgetni, és őt szívesebben felveszik? Válasz
    • Gabi 2013-09-11 12:39

      Jó kérdés, szerintem az egyetlen, amire jó, azt leírtam a blogbejegyzésben. Semmi másra nem létom értelmét...

      Válasz
  • Miki 2013-09-11 13:11
    Jó lesz, ha végre bevezetik az európai rendszert. Következő lépcsőben azt kéne elérni, hogy az egész világon elismert nyelvvizsga típusokat otthon is ismerjék el... Amúgy hogy mi értelme van A1-A2-nek? Valójában az A2 az alapfok. Az már egy jó 1000 szavas szókincset feltételez, amivel nagyából meg lehet érteni, hogy miről beszélnek, és nem is adnak el ha külföldön vagy (forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%B3kincsm%C3%A9retek_%C3%B6sszehasonl%C3%ADt%C3%B3_list%C3%A1ja ) Sok egyetemen ma már 2 darab nyelvvizsga kell (B2+B1), amit remélhetőleg most majd megváltoztatnak (B2+A2-re). Pár egyetemen már ezt meglépték, de nem mindenhol. A2-es szinten egész sok dolgot meg lehet érteni a hétköznapi életből, már lehet társalogni egyszerű dolgokról. Ez pl. sok szakmában nagyon hasznos lehetne... Pl előírnám, hogy nővérek-rendőrök-irodai alkalmazottak, stb. minimum 1 de inkább 2 nyelven legyenek A1-A2 szinten legalább...  Magyarországon a helyzet siralmas nyelvtudás szintjén. Én pl most svájcban élek, és itt mindenki beszél 2-3 nyelven LEGALÁBB (de az átlag az 4-5, bár egyik itteni barátom 16 nyelven beszél, de ő nagy nyelvmániás).  Válasz
  • sly 2013-09-11 14:51
    Nekem Pitman nemzetközi vizsgám van. Ezt a diplomához nem fogadják el. Jó azóta hogy letettem, már megszűnt ez a vizsgalehetőség, de sok éve(!!!) ezügyben nem történt semmi változás, hogy a nemzetközi vizsgát a világon bárhol elfogadják, csak Magyarországon nem, és a magyar felsőoktatásban sem. pedig azóta Unióban élünk ráadásul. Ez így jogilag rendben van???  Válasz
    • Gabi 2013-09-11 15:54

      Abszolút. A magyar akkreditáció lényegében azt fogad el, amit akar.

      De azóta amúgy a City&Guilds (volt Pitman) átküzdötte magát a rendszeren, és már akkreditált. Sajnos azonban ez a te helyzeteden nem változtat. :(


       

      Válasz
  • Sz. Orsolya 2013-09-13 09:18
    Engem most utálni fogtok, de én is azt gondolom, hogy a diplomához teljesen jogos nyelvvizsgát kérni. Az egyik érvemet már Barbara leírta: a szakirodalom jelentős része angol nyelven elérhető, senkit se érdekel, és nem is tudod megvédeni a szakmai újításodat, ha nem publikálod időben (mások előtt) angol nyelven, egy szakmádhoz köthető neves külföldi lapban. A másik érvem, hogy jópár szakmában egyszerűen létszükséglet, hogy beszéljen valaki idegen nyelvet, mert könnyen kerülhet szembe külföldi munkatárssal vagy klienssel, akivel szót kell(ene) értenie. És bármelyik cégnél lehet külföldi partner, akivel szintén tárgyalni kell. Ez pedig a felső vezetők feladata, akik döntően a diplomások közül kerülnek ki (természetesen vannak nagyszerű diploma nélküli munkatársak is, de ha őszinték akarunk lenni magunkhoz: jelentős kisebbségben). Egyszerűen az angolul beszélő diplomások jobb helyzetbe kerülnek, mert az információkhoz való hozzáférésük szélesebb körű, mint a mégoly kiváló munkatárs, akinek meg kell várnia, hogy egy angol cikk magyarul is elérhető legyen. Tetszik vagy sem, ez így van. Lehet hőbörögni, de ettől még nem lesz igazunk. A gyógyszeripar tele van azokkal a régi öregekkel, akiknek egyetlen érdemük, hogy anno a szülei fizették az angol óráit, így a rendszerváltás után beáramló külföldi munkáltatóknál szóba jöhettek, mint vezető beosztású munkavállalók. És a harmadik érvem: a külföldi munkáltatóknál a kereset is jóval magasabb, mint a hazai piacra dolgozó hazai cégeknél. Azzal is egyetértek, aki azt írta, hogy nem csak a diplomásoknak, de egyes területeken dolgozó nem diplomás szakembereknek is kellene beszélniük angolul, de tovább mennék: nem csak a nővéreknek, rendőröknek, hivatásos katonáknak, irodai ügyintézőknek, hanem a kereskedelemben dolgozóknak, a bkv-ellenőröknek, sőt akár a vízvezetékszerelőknek is előnyt jelent a munkájuk során, ha legalább alapszinten beszélnének valamilyen idegen nyelvet. A bkv-ellenőröknek pl. kötelezővé lehetne tenni ezt az A2-t. Magyarországon, közöttünk is élnek idegen országból érkező, magyarul nem vagy csak törve beszélő emberek. És legyenek bár kínaiak (bár ők igyekeznek megtanulni magyarul), arab vagy más országokból érkező diákok (akik fizetnek a képzéseikért) és munkavállalók, vagy amerikai professzorok az egyetemen, akik segítik a képzésünket, a közértben mégsem tudnak egy jó bort venni ajándékba, mert a pultos kislány csak fintorog, és ha szerencséje van, a sorban mögötte álló tud segíteni a fordításban. Ja, és nem érdekel, hogy Franciaországban, Olaszországban vagy másutt milyen idegen nyelveket beszélnek. Egy angol ember viszonylag jól elboldogul a nagyvilágban az anyanyelvén, egy francia akár egész életében szerte a nagyvilágon tud úgy nyaralni a régi gyarmatain, hogy nincs szüksége más idegen nyelvre, mint a franciára. És amit nem bocsátunk meg nekik, hogy franciául szeretnek beszélni (amit cáfolnék, Strassbourgban és Colmar környékén simán beszélnek angolul), azt magunknak szeretnénk elfogadtatni, mint normálist? És végül még, nagyon szép tágas a nagyvilág, de aki nem beszél idegen nyelveket, nehezebben tudja élvezni a nyaralását, ha bármilyen gond merül fel, pedig egyenesen meg van lőve az idegenvezető nélkül... Válasz
    • Gabi 2013-09-13 11:15

      Kemény vélemény, és ezért tényleg nem fognak sokan szeretni. :) De én a te team-edbe tartozom. :) Még egy érvet írnék, vállalkozói szemszögből: egy héten keresztül kábé striguláztam, hogy mennyi időt szánok tanulásra vállalkozóként. És napi átlagban 2 óra jött ki (5 munkanapra), vagyis heti 10 óra. És vajon milyen nyelven elérhető minden tudás? Hát, ANGOLUL. :) Plusz, azon gondolkoztam tegnap, a Golden Blog díjátadón, hogy minek volt a legnagyobb szerepe a blog, és a weboldal sikerében. És rájöttem, hogy a magyar források mellett a copybloggertől tanultam a legtöbbet. Persze: ez is angolul van... Nagyon sok olyan vállalkozó van, akit az egyetlen dolog, ami visszatart a sikertől, az az angoltudás. :(

      Válasz
  • Tish 2013-09-13 11:23
    Csatlakozom Orsolyához. Mindenkinek szüksége van nyelvtudásra, mert kerülhet olyan helyzetbe, hogy használnia kelljen. Nem értek egyet azokkal, akik azt hangoztatják, hogy a nyelvérzék hiánya miatt nem tudnak megtanulni egy idegen nyelvet. Csak többet kell tanulniuk valamennyivel. Én is közéjük tartoztam anno és mégis sikerült letennem a középfokú nyelvvizsgát másfél év tanulás után, két gyerek mellett. A siker titka egy szuper nyelvtanár, aki a saját tanulási stílusomnak megfelelő módszerrel tanított heti két órában és emellett a szabadidőmben filmeket néztem angol nyelven, valamint könnyített angol nyelvű könyveket olvastam utazás közben.  Válasz
  • Tish 2013-09-13 11:47
    Lefelejtettem, hogy az angol nyelvű fimnézésnek lettek egyéb pozitívumai is, a kisebbik gyerek kétnyelvű lett általuk. Pedig szándékosan nem beszéltünk hozzá angolul, hogy ne zavarjuk össze. Most 2,5 éves és angolul magyaráz mindent, a védőnő szerint elé napi kb. 1-2 óra angol nyelvű környezet ahhoz, hogy egy gyerek megtanuljon egy idegen nyelvet mert olyanok ebben a korban mint a szivacs.  Tehát ha valaki pici gyerek mellett tanul angolul, ki ne hagyja az angol nyelvű filmeket és "háttérzajt" napközben:)   Válasz
  • Gabor 2013-09-15 22:05
    Bocsánat, hogy beleszólók, nem vagyok diplomás, csak egy laikus olvasó és nyelvet tanuló. Mind azt írjátok, hogy a "diplomához keljen a nyelvvizsga". Én mást mondok, a Diplomához ne vizsga keljen, hanem "használható nyelvtudás". Ideje lenne észrevenni, hogy a vizsga és a használható nyelvtudás, ma , Magyarországon ég és föld. Talán a vizsgáztatást kellene megreformálni ez irányba.              Válasz
  • T. Ildikó 2013-09-27 22:50
    Kedves Gabi! Talán nem ez itt a legmegfelelőbb hely megkérdezni, de mégis nagyon szeretném tudni, hogy nem tervezel felsőfokú nyelvvizsgára felkészítő kártyacsomagot? Túl vagyok már a írásbeli középfokú nyelvvizsgán (a diplomához) igazából szeretném megtartani az eddig kín-keservvel megszerzett tudásomat. :) (Szóbeli vizsga már évekkel korábban sikerült -jóval könnyebben) Az írásbelihez talán az is segített, hogy közel egy évet éltem Írországban, ahol nagyon sok angol szó és kifejezés "ragadt" rám, és kénytelen voltam a hivatalos ügyek elintézéséhez megérteni a hivatalos papírokat. Érzésem szerint valahol a közép és a felső fokú szint között lehetek. Szeretem olvasni a blogbejegyzéseidet, nagyon motiválóak. Kedvet kaptam nekiveselkedni a felsőfokú nyelvvizsgának!  :) Nekem mit ajánlanál? Én nagyon örülnék egy jól összeállított kártyacsomagnak... Válasz
  • krisztina 2014-02-20 14:29
    A nyelvvizsga kötelezetség csak egy jó üzlet a nyelviskoláknak, más országban nincs ilyen kötelezetség, hogy a szakmai tudásod egy vagy két nyelvhez kötik. Vajon miért mert az nem a szakmád része, hogy tudj más nyelven komminukálni. Én már évek óta tanulom az angolt kisebb nagyobb sikerekkel, és én azt látom azt tudom sok diplomásnak megvan a nyelvvizsgája, de ha külföldivel kell beszélni meg sem tudnak nyikkani és egy angol filmet  megnéznek nem értenek szinte belőle semmit. A nyelvvizsga nem a hétköznapi szóhazsnálat megtanulásáról szól hanem arról, hogy tudj felesleges dolgokról rizsázni szerintem ez csak az üzlet és kész. Ha tudsz beszélni nyelvet az kiderül az állásinterjún. Ez az egész nyelvvizsga csak a pénzről szól! Válasz
    • Laci 2014-02-20 16:39
      A nyelvtudás valamiképp mérni kell. A mérés módja az egységes keretszinteknek megfelelő nyelvvizsga. Lehet szeretni, lehet utálni, de alapvetően nagyon hasonlatos a demokráciához, amiről Churchill ezt mondta: "A demokrácia a kormányzat rossz formája, amely azonban még mindig jobb az összes többinél." Válasz
  • Robi 2014-03-27 22:49
    Szia! Alapvetően nem értek egyet a diplomához kötött nyelvvizsga bizonyítvánnyal. Nekem személy szerint középfokú nyelvvizsgám van, sokra nem megyek vele. Néha az alapvető olvasott szöveget sem értem, nem beszélve a hallott szövegről. Egyik ismerősöm Angliában él és dolgozik évek óta, szinte tökéletesen kommunikál célnyelven, itthon felsőfokú nyelvvizsgájának szóbeli része sikerült, írásbeli nem. Mi a tanulság? Az, hogy a nyelvvizsga tudás nem ugyanaz, mint a nyelvtudás. Akinek nyelvvizsga tudása van, nem feltétlenül van nyelvtudása, akinek nyelvtudása van, nem biztos hogy van nyelvvizsga tudása. Ennyi. Aki nem hiszi, nézzen meg egy magyar felsőfokú nyelvvizsga követelmény írásbeli részét. Pedig nekünk ez az anyanyelvünk. Válasz

Oldalunk sütiket (cookie) használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát! További információ

Az Uniós törvényeknek megfelelően felhívjuk figyelmedet arra, hogy weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek veszélytelen fájlok, melyekre a felhasználóbarátabb böngészés miatt van szükség. A sütiket letilthatod böngésződ beállításaiban. Az "Engedélyezem" gombra való kattintással elfogadod a sütik használatát.

Bezárás