Madonna meg se próbálta, Beyoncee pedig belebukott

2009. 11. 04. | Desszert | 19 hozzászólás

Az HBO éppen adja Madonna Sticky and Sweet koncertjét mostanában. Voltam a budapesti koncerten, de ez más. Főképp mert ez nem a magyar, hanem az argentin koncert. Bár ugyanaz a turné, a felszerelés, az előadó, a táncosok, mégis, teljesen más maga az esemény. A magyar koncerten pontosan azt hiányoltam, amiből itt bővében volt: a kommunikációt a közönséggel. Budapesten Madonna meg sem próbálta ezt. Beyoncee viszont igen.

Sajnos volt szerencsém hallani. Látni nem, mert olyan kínos volt, hogy a kezembe temettem az arcom. Egyszerű kérdést tett fel a közönségből egy találomra kiválasztott, amúgy jól szituáltnak kinéző srácnak: „What’s your name?” Hinnétek, hogy a srác nem tudott válaszolni? A válasza: „Beyoncee”. Mire az énekesnő visszakérdezett: „A te neved Beyoncee? Akkor mi az én nevem?” A srác, már magabiztosabban: „Peter”.

Ismeritek azt az érzést, amikor valakit egy filmen annyira megaláznak, hogy képtelen vagy nézni? Inkább felállsz a TV elől, vagy elnézel másfelé. Na, pontosan így éreztem. Nem tudtam nevetni a helyzeten. Sírni viszont tudtam volna.

 

Érdekel a TOP 25 cikk gyűjteménye az oldalról, egyben? AZONNALI INGYENES LETÖLTÉS ITT>>

 

Ezzel szemben az argentin Madonna koncert egyik utolsó programja az volt, hogy a közönség választott egy számot, és Madonna nélkül, csak úgy magában végigénekelte. Angolul. A jutalom: egy ráadás dal Madonnától. Nos, Magyarországon ezt biztosan nem tehette volna meg. Szomorú. És nem arról beszélek, hogy nem fújja egész Magyarország a Like a virgin-t kívülről.

Mit gondolsz? Vajon ez mikor változik? Mikor fogunk végre angolul beszélni? Ehhez tényleg generációváltásra van szükség? A te környezetedben mit látsz? A barátaid hány százaléka beszél angolul?

 

Tetszett? Hasznos volt? Nyomj egyet az Ajánlom és +1 gombokra, hogy tudjam!

Instant angol tanulókártyák

 

Tudtad, hogy okos, gyors haladást adó angol tanulókártya csomagokat is kaphatsz tőlem?

12 év tanuláskutatásának eredményeit kapod meg az angol tanulókártyáimmal – válaszd ki a neked épp megfelelőt a webshopban:

Okos angol tanulókártyák elfoglalt, rohanó felnőtteknek

 

 

 

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel!

Hozzászólások

19 hozzászólás

A mezők kitöltése kötelező.
Az e-mail címed nem fog látszódni.

  • Juci 2009-11-5 00:00
    Nekem két baráti köröm van. Az egyikben mindenki beszél angolul, bár nagyon kevesen jól, a legtöbben rosszabbul, a másikban szinte senki. Nem emiatt válik el persze a két baráti kör, csak a földrajz szól bele. De azért érdekes. Nekem az a tapasztalatom, hogy igazán jól még mindig kevesen beszélnek angolul. Válasz
  • ladygaga 2009-11-5 00:00
    Szerintem sokan tanultak angolt de nem mernek beszélni. Aztán mivel nem beszélnek egyre többet felejtenek és egyre gyengébb az angoljuk. Válasz
  • Steve 2009-11-5 00:00
    Az én barátaim 100%-a beszél angolul!! Válasz
  • hena 2009-11-5 00:00
    Mindenki leírja a magyarokat, mert nem beszélnek nyelveket, de a mai középiskolai oktatás szánalmas, ha csak nem valami elit gimibe jár az illetõ. A különórák szinte megfizethetetlenek és sokszor a tanár is csak arra megy, hogy felmarkolja a jó kis óradíjat, közben gõze sincs, mit adott le elõzõ órán a diáknak, mert a heti 30 tanítvány között ugye nem is lehet kiigazodni. Na és persze az egyszerû magyar embernek nincs lehetõsége, hogy fél évet itt-ott külföldön tanuljon. Válasz
  • adrienn jakeman 2009-11-5 00:00
    olyan tanarok tanitanak szerte az iskolakban,akik angolul BESZELNI nem tudnak Válasz
  • Sz. Orsolya 2009-11-5 00:00
    Akkor, ha az angol tanárok nem a nyelvtant és kiejtést fogják hangsúlyozni és számonkérni. :o) Szerintem a szavakat és frázisokat fontosabb ismerni - pont mint a nyelvtanos szótanuló kártyátokon. És természetesen az is fontos, hogy minél több angol szöveget hallgatassanak velünk.

    Épp mint a legutolsó angol tanárnõm tette, aki 20 óra alatt elmélyítette az elõzõleg sikertelen 11 angol tanulós évemet. :o) Válasz
  • elegédetlen 2009-11-5 00:00
    Adriennek igaza van! Hogy tudnánk már angolul, ha a tanárok se tudnak? Az én eddigi négy angoltanárom egyike sem beszélt rendesen angolul. :( Válasz
  • adrienn jakeman 2009-11-5 00:00
    mas..en talalkoztam olyan angoltanarral,aki eleteben meg angol nyelvteruleten nem volt..es igy tanitja az angolt..
    hat..ez meg hogy lehet??? Válasz
  • BT 2009-11-5 00:00
    Amikor elõször rátaláltam az oldalatokra, már akkor tudtam, hogy mi a megoldás!
    Kedves Gabi! Nyelviskolát kellene alapítanotok, ahol a módszereitekkel lenne az oktatás, és végre mindenki boldog lenne!
    Annyira van szükség rátok, mint egy falat kenyérre. Mert tényleg nem beszélünk, de hogy is tudnánk, ha nincs kitõl megtanulni. Igen, ellehet tölteni éveket munkafüzetek mellett, a nyelvsulikba... de hogyan tudjuk alkalmazni????
    Remélem minél elõbb valóra váil ez az álmom /is/! :) És remélem, hogy nem csak angol lesz! :P
    Azért annak örülök, hogy olvashatlak titeket, ha tudnám hol tartotok órát, már rég perfect lennék! ,) Válasz
  • Bara 2009-11-5 00:00
    Az mondjuk jellemzõ, hogy a tanárokra kenik a dolgot, akiknek nincs elég szorgalmuk, kitartásuk, nyelvérzékük. Nekem is rossz angoltanárom volt gimiben mégis felvettek angol szakra, mert a saját szorgalmam és kitartásom segített. A könyvesboltok, könyvtárak polcai tele vannak nyelvkönyvekkel, amik elérhetõk lennének, mégsem tanulnak az emberek nyelveket.
    Szerintem ez egy tipikus magyar hiba. Olyan, mint a szomszéd tehene szindróma. Az emberek nem elég nyitottak ér érdeklõdõek. a fiatalok pedig motiválatlanok.De másban is, nem csak e téren.
    Válasz
  • adrienn jakeman 2009-11-5 00:00
    szerintem ez nem rakenes senkire.hanem a kiszolgaltatottsag,h ugye,aki nem tud angolul,az probalkozik,elmegy tanarhoz,ott feladatlapoztatjak,nyelvtan,stb,nem gyakorlatiasan tanulnak,fiatalok,akik faradtak az iskolaban,hazamennek,tanulnak,erettsegire keszulnek,stb,es sokszor elmennek nyelvvizsgazni,es nem ertik,h mi a baj,miert nem sikerul,mert ok annyit tanultak,stb.es tenyleg,akkor mi a baj?en ugy nem mernek angolt tanitani,h nem tudok beszelni,pl.igenis nagy a felelosseg.aztan lehet szazezrekert magantanarhoz jarni,vagy eppen ahhoz a tanarhoz,aki tanit,csak maganuton....?????????rengeteg penz elmegy erre,es az nincs mindenkinek.miert nem lehet az iskolakban mashogy tanitani az angolt,h sikerelmenyuk is legyen a szerencsetlen gyerekeknek,ne csak azt tanuljak meg,h ok milyen hulyek,meg nem eleg szorgalmasak,stb?? a masik az,h szerintem ahany ember,annyifelekeppen tanul.ugyanaz a modszer nem mindenkinel valik be,kellene valami egyenreszabottsag,de az csak azoknak a tanaroknak megy,akik ebben nagyon jok,akik szinte felkeszules nelkul tudnanak orakra jarni,es ott latni,h kinek mire van szuksege. Válasz
  • Viola János Ádám 2009-11-5 00:00
    Üdvözlet mindenkinek.

    Nem, nem generációváltásra van szükség. Ez is egy olyan témakör, mint a viselkedés, vagy a modor. Nincs rá igény. Tudjátok, például az északi országokban már 12-14 éves kortól egészen jól beszélnek a gyerekek. Annál feljebb pláne. Egyébként nem jó, illetve nem szabad összehasonlítani. Nyilván tanultatok történelmet. Mi mindig évtizedes, évszázados lemaradásban szenvedtünk. Ez egyáltalán nem változott, éppen hogy nõtt. Ez persze minden téren így van, de legfõképpen a gondolkodásmódra, az egymáshoz való viszonyulásra, az ambícióhiányra és a mentalitásra gondolok.

    Egyébként ne keressetek angolul beszélõ embereket olyan helyen, ahol az emberek NEM beszélnek angolul.

    VJÁ Válasz
  • Erika 2009-11-6 00:00
    Szerintem is fontos nyelveket beszélni, épp ezért szívesen megkérdezném az említett angol anyanyelvû hölgyeket, hogy õk vajon hány idegennyelven beszélnek... Válasz
  • Szasza 2009-11-6 00:00
    Hát igen elég kínos lehetett ez a koncert...elég szégyen h igy lejáratjuk magunkat, ennek ellenére nekem a barátaimnak a 90%-a beszél angolul és még más nyelven is...én is több nyelven is tanulok de az angolra fektetem a legtöbb hangsúlyt. Több amerikai ismerõsöm is van akikkel tartom a kapcsolatot, igy mindig van lehetõségem a nyelvgyakorlására.
    A barátnõm 17 éves múlt és középfokúja van angolból, még 3 testvére akiknek mind felsõfokúja van angolból, még a szüleinek is!
    Szerintem aki megteheti az csak tanulja a nyelvet! Válasz
  • Fremen 2009-11-6 00:00
    Hello

    Nos, oroszul tanultam x évig, németül is, az angol kimaradt, DJ Cat show, egyebek után huszonévesen elkezdtem, idestova 10 éve görcsölök vele, és eljutottam a középfokig. De iszonyú látni, hogy a 12+8 igeidõt lehúzhatod a WC-n, ha megszólal melletted egy angol, aki nem úgy akar beszélni hozzád, mint egy újszülötthöz...
    Az iskolai angol köszönõ viszonyban sincs a beszélttel. Szokás szerint elmentünk a szõrözés felé, és semmi gyakorlatiasság. Válasz
  • Csacskamacs 2009-11-7 00:00
    Sziasztok! Én mint ex-pedagógus, mint jelenleg a középfokú nyelvvizsgéára készülõ diák és 3 tanuló gyermek édesanyja, mindhárom szempontból mondhatom, hogy a nyelvtanítás módszerével van baj. Sajnos a nyelvtant erõszakolják, és olyan szavakkal tömik az ember fejét, amit szinte az angol anyanyelvûek sem nagyon használnak a mindennapokban. Erre mondják, hogy az irodalmi angolt oktatják Magyarországon, de az nem használható. Igenis a módszertanon és a vizsgarendszeren kellene változtatni, és nem az igeidõket kellene bifláztatni, hanem a mindennapi beszédet gyakoroltatni. Az angolok is csak 4-5 igeidõt használnak! Akkor nálunk a vizsgán miért kérnek 12-t? Válasz
  • mexxx 2009-11-9 00:00
    Szerintem meg az a baj, hogy a Kínában nyomtatott, a világon terített, teljesen uniformizált ún. színes-szagos egynyelvû tankönyvekbõl oktatják nálunk is az angolt, meg egyébként az összes többi nyelvet is.

    Ezekben a könyvekben gyakorlatilag nincs nyelvtani magyarázat! Nincs semmilyen szószedet, fõleg nem kétnyelvû.
    Ha megakadsz vhol, és nem jó az órai jegyzeted, nem tudsz hová nyúlni.

    Én annak gimiben, a kilencvenes évek elsõ felében bizony a jó öreg Budai-féle angol tankönyvekbõl tanultam, ahol Nadia Comaneci volt a példaszövegben, és amikor késõbb találkoztam a Headway-jel, meg a többivel, csak a fejemet fogtam.

    A nyelvtant ostorozóktól kérdezem, hogy akarnak angolul beszélni, ha nem fogják fel pl. a folyamatos jelent? A nyelvtan a nyelv logikája és az angolé nagyon különbözik a miénktõl. Kezdetben azért fontos, hogy el tudjunk indulni, késõbb pedig azért, hogy a finom árnyalatokat is ki tudjuk fejezni.

    Azt is be kell látni, hogy 20-30 fõs osztályokban nem lehet mindenkivel párbeszédet folytatni 45 perc alatt. Ez kérem a tömegoktatás hátrányainak egyike. Nagyjából a középfok eléréséig pedig szükség van tanárra, szerintem csak utána tud vki teljesen egyedül tovább fejlõdni.

    Én így látom.
    Egyébként CPE-m van.
    Apropó, a Cambridge nyelvvizsgákról mikor lesz ajánló? :-) Válasz
  • Hajni 2009-11-11 00:00
    A lányom Helen Doron English-re járt, játszva tanult angulol alsóban. Most 5.-kes, az emelt angolra felvételizett, a különórákon tanultakat simán el tudta mondani (a tanár azt mondta, hogy kicsit gyorsabban tanulja meg, mert így jövõre már nem fogja tudni, nem akartam mondani neki, hogy ezt már 3 éve tanulta meg). A különórán mindig visszatértek a nehezen menõ dolgokra, és így beléjük vésõdött (az alap dolgok abc, napok). Nagyon tetszett, hogy egy szónak tanulták a szinonímáját is, és megtanulták a különbséget közte pl. skip, jump. Sokkal hatékonyabb a játszva tanulás (persze sokkal több felkészüléssel, eszközzel jár), mint az otthon bemagolt szavak. Sajnos a különórán írni nem nagyon tanultak, úgyhogy az iskolában 3-4 jegyeket kap, pedig nagyon szereti és tudja az angolt. A beszédet meg nem igazán osztályozzák. Tudjátok, nincs nyoma.. Válasz
  • kacci 2009-11-15 00:00
    Én azt látom a saját iskolámban, hogy a tanárok túlságosan rámennek a nyelvtanra, meg az íráskészségre és beszélni meg annyira keveset beszélünk órán, hogyha valaki kérdez vmit tõlem angolul akkor össze-visza makogok, pedig elvileg simán kéne tudom adni valami elfogadható választ. Nem az van, hogy veszünk valamilyen érdekes témát és akkor beszélgetünk és a tanár közbe kijavít, hanem a tankönyv, néha tök unalmas témái szerint haladunk, amik persze a nyelvtani szintek szerint vannak megadva és oldjuk meg a temérdek nyelvtani feladatokat meg magoljuk a szavakat, meg kifejezéseket és van , hogy egész órán meg se szólalunk, hanem végig a tanár magyaráz. Tudom, hogy a nyelvtan is kell, de nem annyira, létfontosságú mint a beszédkészség. Válasz

Oldalunk sütiket (cookie) használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát! További információ

Az Uniós törvényeknek megfelelően felhívjuk figyelmedet arra, hogy weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek veszélytelen fájlok, melyekre a felhasználóbarátabb böngészés miatt van szükség. A sütiket letilthatod böngésződ beállításaiban. Az "Engedélyezem" gombra való kattintással elfogadod a sütik használatát.

Bezárás